کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هکر سیستم های دانشگاهی دستگیر شد

سايت خبری پلیس فتا , 25 فروردين 1391 ساعت 13:51

خرید و فروش نرم افزار هک و کرک و نیز نفوذ به سیستم‌های دولتی و خصوصی و اخاذی از دیگران به این طریق جرم تلقی می‌شود و پلیس با این افراد برخوردی قانونی و قاطع خواهند داشت.


خرید و فروش نرم افزار هک و کرک و نیز نفوذ به سیستم‌های دولتی و خصوصی و اخاذی از دیگران به این طریق جرم تلقی می‌شود و پلیس با این افراد برخوردی قانونی و قاطع خواهند داشت. 

به گزارش افتانا، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: پیرو شکایت چند نفر از دانشجویان استان پیرو کلاهبرداری از آنان مأمورین بلافاصله اقدامات خود را آغاز نمودند. طی بررسی‌های اولیه مشخص گردید فردی با نفوذ به سیستم‌های چند دانشگاه توانسته است به سامانه ثبت نمرات آموزش دسترسی پیدا کرده و نمرات دانشجویان را تغییر دهد و پس از چندی اقدام به شناسایی دانشجویان مشروطی و افرادی که نمرات ضعیفی داشته اند می‌نماید و با ارسال پیام از طریق ایمیل یا پیامک پیشنهاد تغییر نمرات آنها را در قبال دریافت مبالغی می‌دهد و در موارد متعدی با دریافت مبلغ کلانی نمرات دانشجویان مشروطی را تغییر می‌دهد. 

کارشناسان پلیس فتا در تحقیقات انجام گرفته متوجه شدند که فرد مورد نظر از نرم افزارهای vpn استفاده می‌نماید و ردپای خود را در فضای مجازی محو نموده ، اما با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان این پلیس، در مدت کوتاهی فرد مورد نظر را شناسایی و دستگیر نمودند. 

پلیس فتا هشدار داد: خرید و فروش نرم افزار هک و کرک و نیز نفوذ به سیستم‌های دولتی و خصوصی و اخاذی از دیگران به این طریق جرم تلقی می‌شود و پلیس با این افراد برخوردی قانونی و قاطع خواهند داشت. 

پلیس فتا به افرادی که نرم افزارهای فیلتر شکن و vpn و تغییر آدرس استفاده می‌کنند توصیه کرد: در فضای سایبر همه چیز ثبت و قابل ردیابی می‌باشد و هیچ چیز از دید کارآگاهان پلیس فتا مخفی نخواهد ماند.


کد مطلب: 842

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/842/هکر-سیستم-های-دانشگاهی-دستگیر

افتانا
  https://www.aftana.ir