کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توضیح می دهد:

اطلاعیه هواوی قابل اعتنا نیست

وایمکس نیوز , 3 دی 1390 ساعت 13:26

آنچه از سوی شرکت هوواوی منتشر شده است تنها یک بیانیه است و قطع به یقین عملی نخواهد شد


صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان مطلب فوق افزود: این اقدام هواوی تنها یک اطلاعیه است و تاکنون اقدامی رسمی در جهت آن صورت نگرفته است، بنابراین حداقل در این مقطع قابل اعتنا نیست. 

وی افزود: بازار مخابرات ایران برای چینی ها یک بازار وسیع و پردرآمد به شمار می آید و بسیار نامحتمل است که شرکت هواوی بخواهد از این درآمد هنگفت صرفه نظر کند. 

وی در پاسخ به این سوال که اگر شرکت هواوی به هر دلیلی نخواهد کار با شرکت های ایرانی را ادامه دهد وضعیت صنعت مخابرات کشورمان چگونه خواهد شد، گفت: با قطع همکاری هوواوی با ایران در ارایه سرویس ها و خدمات موجود با هیچ مشکلی روبرو نخواهیم بود.
فیضی گفت: تجربه نشان داده که نیروهای متخصص داخلی توان پشتیبانی از تجهیزات خارجی را دارند. 

وی با بیان مثال‌های متعددی در اثبات این موضوع گفت: از خروج شرکت آلکاتل در ایران ۱۰ سال و از خروج شرکت NEC، پانزده سال می گذرد و مشاهده می شود که از بابت خروج این شرکت ها از ایران مشکلی نداریم و تمامی امور مربوط به تعمیرات و نگهداری را خودمان انجام می دهیم. 

وی تنها اشکال احتمالی را که ممکن است با خروج هواوی از ایران پس از اتمام تعهداتش به وجود آید را نبود امکان بهره برداری از فناوری های روز دنیا عنوان کرد و گفت: مثلا اگر انجام تعهدات هواوی در ایران ۵ سال به طول بینجامد و در طی این ۵ سال فناوری جدیدی ظهور کند و در آن موقع متخصصان کشورمان خودشان نتوانند به این فناوری ها دست یابند دیگر نمی توان از کمک آن شرکت ها بهره گرفت. 

مدیرعامل مخابرات ایران در مورد اینکه اگر هواوی بخواهد بدون تکمیل و پشتیبانی تعهداتش ایران را ترک کند، واکنش مخابرات ایران چه خواهد بود، گفت: در آن صورت ضمانتنامه‌های بانکی آنان به اجرا در خواهد آمد. 

وی در پاسخ به این سوال که مرجع حل اختلاف بین شرکت مخابرات ایران و شرکت هواوی کیست، گفت: قراردادهای فی مابین دو شرکت در زمان دولتی بودن مخابرات بسته شده است و در آن زمان شرکت های دولتی مجاز به بستن قراردادهای مستقیم با شرکت های خارجی نبودند. 

وی افزود: بنابراین باید بررسی شود و ببینیم شرکت‌های واسطه ایرانی تعهدات طرفین را از نظر حقوقی چگونه لحاظ کرده اند.


کد مطلب: 229

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/229/اطلاعیه-هواوی-قابل-اعتنا-نیست

افتانا
  https://www.aftana.ir