شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 Jul 2024
جالب است ۰
گفته می‌شود که «طرح صیانت» بار دیگر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است.
گفته می‌شود که «طرح صیانت» بار دیگر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است.
 
به گزارش افتانا، ظاهرا براساس دستور کار اعلامی برای صحن علنی مجلس در هفته جاری «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» بار دیگر در دستورکار صحن مجلس قرار گرفت.
 
با اعلام دستور کار صحن علنی مجلس برای هفته جاری مشخص شد که طرح مشهور به «صیانت» که نام کامل ابتدایی آن «طرح صیانت از فضای مجازی» بود و بعدتر به «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» تغییر نام داد اما حامیانش آن را طرح «حمایت از حقوق کاربران» یا «طرح تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی» معرفی می‌کنند باردیگر در دستورکار صحن علنی مجلس قرار گرفته است.
 
چندی قبل جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس، درباره طرح احتمال بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس گفته بود: طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس، این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.
 
کامبیز نوروزی، وکیل پایه یک دادگستری و دبیر کمیته حقوقی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نیز در یادداشتی پیرامون طرح صیانت گفته است: اقدام نمایندگان مجلس برای مطرح کردن دوباره این طرح در پایان دوره یازدهم یادآور روزهای پایانی عمر مجلس پنجم است که آن مجلس هزینه‌های سنگینی برای تصویب اصلاحیه قانون مطبوعات داد ولی بهره‌ای نداشت. این اصلاحیه در برابر موج توسعه ارتباطات نتوانست اهداف ضد آزادی طراحان و تصویب‌کنندگان را برآورده کند. اینک بعد از ۲۶ سال، مجلس دوره یازدهم با طرح صیانت از فضای مجازی درست پا در جای پای اسلاف خود در مجلس پنجم می‌گذارد تا با تلاش برای تصویب طرحی مغایر با حقوق و آزادی‌های فردی و عمومی و تحدید وسیع حق دسترسی به منابع اطلاعات و حق گردش اطلاعات نامی ویژه از خود به جا بگذارد. اما اگر طرح اصلاح قانون مطبوعات توانست به اهداف تحدیدکننده خود برسد، طرح صیانت نیز خواهد توانست.»
 
کد مطلب : 22205
https://aftana.ir/vdcamunu.49nuw15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی