کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمهیدات گوگل برای مقابله با کوکی‌ها در کروم ۱۱۵

31 تير 1402 ساعت 8:45

گوگل همزمان با عرضه نسخه ۱۱۵ کروم، قابلیتی به این مرورگر اضافه کرده است تا با کوکی‌ها به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران مقابله کند.


گوگل همزمان با عرضه نسخه ۱۱۵ کروم، قابلیتی به این مرورگر اضافه کرده است تا با کوکی‌ها به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران مقابله کند.
 
به گزارش افتانا به نقل از Android Authority، گوگل به‌تازگی عرضه کروم ۱۱۵ را آغاز کرده است و اگرچه نسخه جدید کروم با هیچ ویژگی جدیدی همراه نیست، اما چیزی برای کمک به خلاص شدن از شر کوکی‌های ردیابی به کاربران کمک می‌کند.
 
گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد که در چند روز آینده فعال کردن APIهای Sandbox Privacy را آغاز خواهد کرد. این APIها برای درصد کمی از کاربرانی که کروم ۱۱۵ را نصب کرده‌اند، عرضه می‌شوند و با گذشت زمان به تدریج افزایش می‌یابند.
 
گوگل سالانه بخش قابل‌توجهی از درآمدش را ازطریق تبلیغات هدفمند کسب می‌کند و کوکی‌ها در این تبلیغات نقش قابل‌توجهی دارند. با وجود این، گوگل در سال ۲۰۱۹ گفت با Privacy Sandbox به‌دنبال کنار گذاشتن کوکی متفرقه‌ی مرورگرها است. Privacy Sandbox قرار نیست به‌طور کامل جلوی تبلیغات هدفمند را بگیرد.
 
بر اساس اعلام گوگل، Privacy Sandbox در ابتدا صرفا برای ۳۵ درصد از کاربران کروم ۱۱۵ فعال خواهد شد. گوگل سپس به آرامی تا ماه آینده آمار فعال‌سازی را به ۶۰ درصد می‌رساند. تا اواسط ماه آینده‌ی میلادی، Privacy Sandbox برای ۹۹ درصد از کاربران کروم ۱۱۵ فعال می‌شود.
 
گوگل می‌گوید که تا فصل سوم ۲۰۲۴ کوکی‌های متفرقه را کاملاً از دسترس خارج می‌کند.
 
منبع: Android Authority


کد مطلب: 21146

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/21146/تمهیدات-گوگل-مقابله-کوکی-ها-کروم-۱۱۵

افتانا
  https://www.aftana.ir