وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیته امداد را یکی از دستگاههای فعال در هوشمندسازی و ارائه خدمات آنلاین معرفی کرد.
به گزارش افتانا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات بر اساس فناوری به مردم و مددجویان کمیته امداد، به اقدامات این مجموعه برای راهاندازی امداد هوشمند اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام یکی از دستگاههای فعال در حوزه هوشمندسازی و ارایه آنلاین خدمات است و میتواند در آینده، اتصال به موسسات خیریه برای ارائه سرویس بهتر به نیازمندان واقعی را در دستور کار خود داشته باشد.
وزیر ارتباطات با تأکید بر ارایه بیوقفه و با کیفیت خدمات الکترونیکی و آنلاین در
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تصریح کرد: این وزارتخانه بر ارایه آنلاین خدمات در این پنجره نظارت دارد و دستگاه های مختلف باید بر رفع قطعی ها و کمبودها در ارایه خدمات الکترونیکی اهتمام ویژه داشته باشند.
زارع پور تاکید کرد: در هر صورت هر مشکل و نارسایی باشد باید با همکاری تمام دستگاه ها حل شود؛ چرا که مردم دولت را مسوول می دانند.
وی از پیشنهاد یکی از مدیران کمیته امداد برای ایجاد مشوق در استفاده از پنجره ملی خدمات دولت برای دریافت خدمات استقبال کرد و دستور بررسی موضوع را داد.
رئیس کمیته امداد نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه امداد هوشمند، به برخی از کاستیها و مشکلات در این حوزه اشاره کرد و از وزیر ارتباطات برای رفع آنان کمک خواست.
در ادامه، محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، نیز برای استفاده و همکاری کمیته امداد از ظرفیت پیامرسانهای داخلی اعلام آمادگی کرد.
در این جلسه مدیران کمیته امداد نیز گزارشی از وضعیت ارائه سرویسها و خدمات الکترونیکی و هوشمند به مددجویان خود ارائه کردند.
طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر اساس آخرین آمار تا الان بیش از ۹۵ درصد دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پیوستهاند و حدود نیمی از خدمات خود را در
my.gov.ir ارایه می دهند و تا الان بیش از ۱۵ میلیون نفر با انجام احراز هویت، به صورت آنلاین و غیرحضوری خدمات مورد نیاز خود را دریافت کردهاند و روزانه میلیونها نفر از خدمات این درگاه استفاده میکنند.