نتایج بررسیهای محققان مرکز Electronics Hub نشان داد که کاربران جهانی بهطور میانگین، روزانه حدود هفت ساعت به کار با نمایشگر دستگاههای هوشمند اختصاص میدهند.
Electronics Hub میزان اسکرینتایم کاربران جهانی را بررسی کرد
12 ارديبهشت 1402 ساعت 15:08
نتایج بررسیهای محققان مرکز Electronics Hub نشان داد که کاربران جهانی بهطور میانگین، روزانه حدود هفت ساعت به کار با نمایشگر دستگاههای هوشمند اختصاص میدهند.
نتایج بررسیهای محققان مرکز Electronics Hub نشان داد که کاربران جهانی بهطور میانگین، روزانه حدود هفت ساعت به کار با نمایشگر دستگاههای هوشمند اختصاص میدهند.
به گزارش افتانا، یک مرکز تحقیقاتی، میزان استفاده و کار با نمایشگر دستگاههای هوشمند در کشورهای مختلف را ارزیابی کرده است. نتایج بررسیهای محققان مرکز Electronics Hub نشان داد که کاربران جهانی بهطور میانگین، روزانه ۶ ساعت و ۳۷ دقیقه را به کار با نمایشگر دستگاههای هوشمند ازجمله گوشی موبایل اختصاص میدهند. طبق برآوردهای محققان، روزانه بیش از ۳۲۵ میلیون ترابایت اطلاعات در وبسایتهای جهان تولید میشود.
طبق این تحقیقات، اگر این کاربر، روزانه بین ۱۶ و تا ۱۸ ساعت بیدار باشد، حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از وقت خود را درگیر مشاهده یا کار با محتواها در دستگاههای الکترونیکی هستند. این گروه در ادامه، میانگین اسکرین تایم کاربران را به تفکیک کشورهای مختلف ارائه داد. بر اساس این گزارش، کاربران کشور آفریقای جنوبی در صدر فهرست جای گرفتند و حدود ۲/ ۵۸ درصد از زمان خود در روز را به استفاده از دستگاههای الکترونیکی گذراندند. یافتهها نشان داد که پس از آفریقای جنوبی، کشورهای برزیل با ۶/ ۵۶ درصد، فیلیپین با ۴/ ۵۴ درصد، آرژانتین با ۸/ ۵۳ درصد و کلمبیا با ۲/ ۵۳ درصد، پنج کشور با بیشترین میزان استفاده از نمایشگرها بودند. این در حالی است که کشورهایی همچون ژاپن کمترین میزان استفاده از نمایشگرها را که برابر با ۷/ ۲۱ درصد بود، ثبت کردند.
در حوزه بازی نیز کاربران عربستانی بالاترین میزان اسکرین تایم را به خود اختصاص دادند. نتایج این بررسی نشان داد گیمرهای عربستانی، تقریبا ۵/ ۱۱ درصد از زمان بیداری خود را به بازی میپردازند.
بر اساس گزارش Exploding Topics، بیشترین محتوای تولیدشده به ترتیب در فرمتهای ویدئویی به میزان ۷/ ۵۳ درصد، اجتماعی و رسانههای اجتماعی به میزان ۶/ ۱۲ درصد و گیمینگ به میزان ۸/ ۹ درصد فهرست شدهاند. همچنین بالغ بر ۷۵ درصد از دیتای مصرفشده از سوی کاربران به بسترهایی چون تیکتاک، یوتیوب، فیسبوک و ویدئو گیمینگ اختصاص دارد.
کد مطلب: 20733