دیجیاتو: ابزار جدیدی در دسترس گروه کوچکی از سازندگان آمریکایی قرار گرفته تا بتوانند NFTهای خود را در اینستاگرام ایجاد و به فروش برسانند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، متا همچنان در حال گسترش پشتیبانی پلتفرمهای خود از NFTها است. این شرکت در جریان رویداد Creator Week خود اعلام کرد که اکنون به برخی از سازندگان اینستاگرام اجازه میدهد تا مجموعههای دیجیتالی NFT را مستقیما در این شبکه اجتماعی ایجاد کنند و بفروشند.
از سال گذشته، متا در حال
آزمایش NFT در اینستاگرام و فیسبوک بوده است، اما تاکنون، کاربران اینستاگرام میتوانستند کلکسیونهای دیجیتالی خود را فقط به نمایش بگذارند. اکنون، این شبکه اجتماعی محبوب به ابزار جدیدی مجهز شده تا سازندگان بتوانند با کمک آن مجموعههای NFT خود را بسازند و آنها را به طرفداران و دنبالکنندگان خود بفروشند. متا میگوید که این ابزار دیجیتال به کاربران اجازه میدهد تا NFT های خود را در بلاکچین Polygon ایجاد کنند و سپس آنها را در اینستاگرام یا پلتفرم دیگری بفروشند.
همچنین متا ادعا کرده که تا سال ۲۰۲۴ هیچ کارمزدی از فروش NFT نخواهد گرفت، هرچند پرداختهایی که از طریق اپ استور اپل شامل کارمزد ۳۰ درصدی میشوند. سازندگان همچنین میتوانند برای فروش مجدد آثار خود نرخ کمیسیون تعیین کنند که از ۵ درصد تا ۲۵ درصد متغیر است.
در حالی که اینستاگرام از مدتها قبل تمرکز خود را روی ارائه ویژگیهایی برای کسب درآمد گذاشته است، این اولین باری است که شبکه اجتماعی متعلق به شرکت متا تلاش میکند تا بهطور مستقیم با مارکتپلیسهای NFT مانند
OpenSea رقابت کند.
ابزارهای جدید اینستاگرام در حال حاضر فقط در دسترس «گروه کوچکی» از سازندگان در ایالات متحده قرار گرفته، اما متا میگوید که قصد دارد به زودی آن را در دسترس افراد و کشورهای بیشتری قرار دهد.
در همین حال، این شرکت در حال بهروزرسانی سایر ویژگیهای مربوط به NFT که به طور گسترده در دسترس کاربران قرار گرفته است. به عنوان مثال، متا پشتیبانی از بلاکچین
Solana و کیف پول Phantom را برای کاربران اضافه کرده و استفاده از NFT های ویدیویی به عنوان تصویر پروفایل را قصد دارد فعال کند.