در سراسر جهان افراد بین ۲۰ تا ۲۹ سال بزرگترین کاربران رسانههای اجتماعی هستند و گروه سنی ۶۰ سال به بالا، کمترین تعداد کاربران فعال را دارد.
بیشترین کاربران شبکههای اجتماعی چه سنی دارند
خبرگزاری ايسنا , 9 تير 1401 ساعت 10:39
در سراسر جهان افراد بین ۲۰ تا ۲۹ سال بزرگترین کاربران رسانههای اجتماعی هستند و گروه سنی ۶۰ سال به بالا، کمترین تعداد کاربران فعال را دارد.
در سراسر جهان افراد بین ۲۰ تا ۲۹ سال بزرگترین کاربران رسانههای اجتماعی هستند و گروه سنی ۶۰ سال به بالا، کمترین تعداد کاربران فعال را دارد.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، نزدیک به چهارمیلیارد کاربر در سراسر جهان وجود دارد و در چنین حالتی نمیتوان قدرتی را که رسانههای اجتماعی در رشد یک تجارت دارند، انکار کرد. ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر رسانههای اجتماعی مستلزم درک جزئیات دقیق کاربران آن است؛ بنابراین جدا از دانستن محبوبترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، با دانستن سن جمعیتی کاربران رسانههای اجتماعی، میتوان فهمید آن کاربران چه کسانی هستند.
در ایالات متحده، استفاده از رسانههای اجتماعی در میان کاربران ۱۸ تا ۲۹ ساله بیشتر است اما در سطح جهانی چطور؟ وبسایت اوبرلو، به جمعیتشناسی سن رسانههای اجتماعی کاربران پرداخته است.
طبق تحقیقات اخیر، در سراسر جهان مصرفکنندگان جهانی بین ۲۰ تا ۲۹ سال بزرگترین کاربران رسانههای اجتماعی هستند که بیشباهت به جمعیت سنی رسانههای اجتماعی در ایالات متحده نیستند. افرادی که در این گروه سنی قرار دارند، تقریباً یک سوم (۳۲.۲ درصد) از کل کاربران رسانههای اجتماعی در سراسر جهان را تشکیل میدهند. اکثر این کاربران مرد هستند که ۱۸.۱ درصد از کل کاربران رسانههای اجتماعی این گروه سنی را تشکیل میدهند، در مقایسه با کاربران زن ۲۰ تا ۲۹ ساله، که ۱۴.۱ را تشکیل میدهند.
کاربران ۳۰ تا ۳۹ ساله با ۲۲.۲ درصد دومین گروه بزرگ را تشکیل میدهند. مانند گروه سنی جوانتر، کاربران مرد اکثریت این گروه سنی را تشکیل میدهند. از کل کاربران شبکههای اجتماعی در سراسر جهان، ۱۲.۱ درصد را مردان ۳۰ تا ۳۹ ساله تشکیل میدهند، در حالی که ۱۰.۱ درصد را زنان از همان گروه سنی تشکیل میدهند.
کد مطلب: 19154