کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتیجه بی‌توجهی درباره به‌روزرسانی‌ها

آلودگی چهارهزار کاربر ایرانی به واناکرای

خبرگزاری مهر , 9 خرداد 1396 ساعت 15:00

با تعلل برخی از سازمان‌ها و کاربران، باج‌افزار واناکرای طی سه روز گذشته دوهزار قربانی جدید را در کشور به دام انداخت.


با تعلل برخی از سازمان‌ها و کاربران، باج‌افزار واناکرای طی سه روز گذشته دوهزار قربانی جدید را در کشور به دام انداخت. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، بر اساس اعلام مرکز ماهر، به‌دلیل کم‌توجهی کاربران و در مواردی مدیران فناوری اطلاعات سازمان‌ها، دستگاه‌ها و شرکت‌ها در زمینه رعایت توصیه‌های ایمنی برای جلوگیری از نفوذ باج‌افزار Wanna Cry موجب رسیدن تعداد قربانی‌های این باج‌افزار به چهارهزار رایانه در کشور شد.

هفته گذشته، باج‌افزاری تحت عنوان wannacrypt‌ با قابلیت خود‌انتشاری در شبکه کشورها شیوع یافت که براساس رصدهای انجام‌شده توسط مرکز ماهر، این بدافزار در سطح شبکه کشور ما نیز رصد شد و در چند روز نخست به حدود دو هزار قربانی رسید، اما با اطلاع‌رسانی به‌موقع انجام شده و عملیاتی شدن اقدام‌های لازم، این موضوع در کشور تا حدی تحت کنترل در آمد و گزارش‌های آلودگی به آن کاهش یافت.

باج‌افزار مذکور برای پخش شدن از یک کد اکسپلویت متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا به نام EternalBlue استفاده می‌کند که مدتی پیش توسط گروه shadowbrokers منتشر شد. 

هفته گذشته با توجه به راهنماها و راه‌حل‌های منتشر شده در سایت‌های مختلف مبنی‌بر امکان بازیابی داده‌های رمز شده توسط باج‌افزار‌ها، مرکز ماهر نیز ضمن انجام بررسی‌های فنی، مستندی را در این خصوص منتشر کرد تا کاربران هرچه سریع‌تر نسبت به به‌روزرسانی سیستم‌ها اقدام کنند.


کد مطلب: 12731

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/12731/آلودگی-چهارهزار-کاربر-ایرانی-واناکرای

افتانا
  https://www.aftana.ir