طبق نخستین شاخص امنیت سایبری جهان که توسط کسپرسکی ارائه شد در میان هزاران کاربر یکسوم آنها از قربانیان حملات سایبری بودهاند.
ارائه نخستین شاخص امنیت سایبری جهان توسط کسپرسکی
یکسوم کاربران فضای مجازی قربانی حملات سایبریاند
سایبربان , 23 شهريور 1395 ساعت 17:00
طبق نخستین شاخص امنیت سایبری جهان که توسط کسپرسکی ارائه شد در میان هزاران کاربر یکسوم آنها از قربانیان حملات سایبری بودهاند.
طبق نخستین شاخص امنیت سایبری جهان که توسط کسپرسکی ارائه شد در میان هزاران کاربر یکسوم آنها از قربانیان حملات سایبری بودهاند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، شرکت امنیت سایبری کسپرسکی، اولین برنامه بررسی سطح تهدیدات سایبری برای کاربران اینترنت در سطح جهانی را ارائه کرد. این شرکت در گذشته نیز به کمک B2B بینالمللی، بررسیهای آنلاین گستردهای در کشورهای جهان انجام داده بود.
شاخص امنیت سایبری جدید این شرکت، رفتار آنلاین کاربران و نگرانیهای آنها در مورد حفاظت از خود را بررسی کردهاست. این اطلاعات در سطح جهانی از هزاران کاربر جمعآوری شده است.
این شاخص که ۲۱-۲۹-۶۰ معرفی میشود، نشان میدهد که ۲۱ درصد از کاربران نسبت به همهچیز در فضای مجازی احساس خطر میکنند. در همین حال، یکسوم (۲۹ درصد) از کاربران قربانی حملات سایبری بودهاند؛ برای نمونه، حسابهای بانکی ۸ درصد هک شده و تجهیزات ۲۲ درصد دیگر نیز آلوده به بدافزار شدهاست.
این در حالی است که تنها ۶۰ درصد از کاربران از راهحلهای امنیتی برای تمام ابزارهای متصل به اینترنت خود استفاده میکنند. این شاخص نشان میدهد که بسیاری از کاربران تهدیدات سایبری را جدی نمیگیرند. این اطلاعات طی بررسی انجام شده در ۲۱ کشور در ماه اوت سال ۲۰۱۶ بهدست آمدهاست.
اندریی مونکولا (Andrei Monchola)، رئیس بخش مصرفکنندگان تجاری شرکت کسپرسکی در این مورد گفت: «ما این شاخص را برای جلب توجه کاربران، رسانهها و فروشندگان به مسئله امنیت سایبری، ایجاد کردهایم. بسیاری از کاربران انتظار مواجه شدن با حملات سایبری را ندارند و برای مقابله با آنها آماده نیستند. این مسئله آنها را مستعد حملات سایبری میکند. شاخص ما نتایج این روش را نشان میدهد: ۲۹ درصد از مردم مورد حمله قرار گرفتهاند. ما از همه کاربران اینترنت میخواهیم به این مسئله توجه بیشتری نشان دهند.»
این شاخص قرار است هر شش ماه یکبار، سه عامل مهم در ارتباط با خطرات سایبری را بررسی کند. عامل «نگرانی» درصد افرادی را نشان میدهد که مورد حمله قرار گرفتهاند. عامل «تأثیر» چگونگی حمله و دوره گزارش این حملات را بررسی و عامل «حفاظت» تعداد کاربرانی را نشان میدهد که از ابزارهای حفاظتی استفاده کردهاند.
کد مطلب: 11723