کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشای اطلاعات کاربران Minecraft

وب‌گاه اخبار امنیتی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات , 16 شهريور 1395 ساعت 11:00

اطلاعات ۷۱هزار حساب کاربری Minecraft به‌صورت برخط افشا شد.


اطلاعات ۷۱هزار حساب کاربری Minecraft به‌صورت برخط افشا شد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، تروی هانت، کارشناس مشهور امنیت،  خبر از افشای ۷۱هزار حساب کاربری و آدرس IP از وب‌سایت Minecraft World Map داده است.

وب‌سایت Minecraft World map در میان طرفداران بازی Minecraft بسیار محبوب است. کارشناس امنیت عمومی تروی هانت خبر از نسخه‌برداری از اطلاعات شامل ۷۱هزار حساب کاربری و آدرس IP داده است.

اطلاعات افشاشده شامل آدرس ایمیل، اطلاعات آدرس IP، مجوزهای ورود برای وب‌سایت عمومی Minecraft World Map هستند. تروی هانت توضیح داد که کلمه‌های عبور موجود در داده‌ها Salt خورده و درهم‌سازی شده بوده‌اند.

یک بررسی سریع توسط یک کارشناس استرالیایی تأیید می‌کند که بیش از نیمی از حساب‌های کاربری به خطر افتاده قبلاً در فهرست خدمات برخط hveibeenpwned.com حضورداشته‌اند. این فهرست به کاربران اجازه می‌دهد بفهمند آیا حساب آنها در فهرست اطلاعات افشاشده وجود دارد یا نه. 

به‌گفته کارشناسان، وب‌سایت Minecraft World Map در ژانویه ۲۰۱۶ مورد نفوذ واقع شده است اما این واقعه به اطلاع عموم نرسیده‌است.

هانت در وب‌سایتش این‌گونه نوشته‌است: ‌تقریباً در ژانویه ۲۰۱۶ وب‌سایت Minecraft World Map که برای به اشتراک گذاشتن نقشه‌های خلق‌شده برای بازی طراحی‌شده است مورد نفوذ واقع شد و بیش از ۷۱هزار حساب کاربری افشا شد. اطلاعات مذکور شامل نام‌های کاربری، آدرس ایمیل و آدرس IP به همراه کلمه‌های عبور درهم‌سازی شده بوده‌است. کاربران باید کلمه‌های عبور خود در Minecraft World Map و هر وب‌سایت دیگری که همان مجوز ورود را دارند تغییر دهند.

این آخرین اتفاقاً رخ‌داده در صنعت بازی نبوده‌است که به‌صورت برخط افشا شده‌است. اخیراً آسیب‌پذیری‌های امنیتی در بستر Bulletin7 بیش از ۲۷ میلیون حساب کاربری را افشا کرده‌است که بسیاری از آنها متعلق به بازی‌کننده‌ها در mail.ru هستند.

با نگاهی دقیق به حساب‌های کاربری به خطر افتاده mail.ru متوجه می‌شویم که آنها متعلق به CFire ،parapa.mail.ru (بازی ParaPa Dance City) و tanks.mail.ru (بازی Ground War: Tank) هستند.


کد مطلب: 11693

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/11693/افشای-اطلاعات-کاربران-minecraft

افتانا
  https://www.aftana.ir