شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ , 23 Nov 2024
جالب است ۰
این‌ روزها واتس‌اپ سرگرم ساخت آوتارهای جدید برای تماس‌های ویدئویی کاربران است و اینستاگرام در حال آزمایش تغییری است که پست‌های ویدیویی را به ریلز (Reels) تبدیل می‌کند.
منبع : خبرگزاری ايسنا
این‌ روزها واتس‌اپ سرگرم ساخت آوتارهای جدید برای تماس‌های ویدئویی کاربران است و اینستاگرام در حال آزمایش تغییری است که پست‌های ویدیویی را به ریلز (Reels) تبدیل می‌کند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، واتس‌اپ سرگرم ساخت آواتارهای سفارشی است که به کاربران این پیام‌رسان امکان می‌دهد در هنگام تماس‌های ویدئویی از آنها استفاده کنند. واتس‌اپ به تدریج در حال گسترش امکانات ایموجی در این سرویس پیام‌رسان است، هرچند از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر که استیکر ایموجی و ایموجی متحرک عرضه می‌کنند در این زمینه عقب است. وب‌سایت WABetaInfo اسکرین‌شاتی را منتشر کرده که نشان می‌دهد واتس‌اپ قصد دارد به کاربران اجازه دهد در هنگام تماس‌های ویدئویی، از آواتار سفارشی استفاده کنند؛ یعنی افراد به جای اینکه خود یا عکس پروفایل‌شان در معرض دید مستقیم دوربین قرار بگیرند، قادر خواهند بود از آواتار استفاده کنند. این قابلیت، از ماه مارس در دست توسعه است. اسکرین‌شات منتشر شده از سوی این وب‌سایت درباره خود آواتارها اطلاعات زیادی ندارد و تنها نشان می‌دهد کاربران با زدن یک دکمه، آواتار خود را فعال می‌کنند.


اینستاگرام هم سرگرم آزمایش تغییری است که پست‌های ویدیویی را به ریلز (Reels) تبدیل می‌کند. به نظر می‌رسد شرکت مِتا (شرکت مادر اینستاگرام) به دنبال حمایت جدی از بخش ویدئوهای کوتاه ریلز است. مت ناوارا، مشاور شبکه اجتماعی، اسکرین‌شاتی را در توییتر ارسال کرد که اطلاعیه‌ای را درباره یک قابلیت آزمایشی در اینستاگرام نشان می‌دهد. در این آزمایش، همه پست‌های ویدیویی به عنوان ریلز در این اپلیکیشن به اشتراک گذاشته خواهند شد.

در شرایطی که ویدئوهای سبک تیک تاک، به سرعت به قالب محبوب در اینستاگرام و فیس‌بوک تبدیل شده است، این اقدام تعجب‌برانگیز نیست. مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا در گزارش درآمدهای مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ اعلام کرد ریلز اکنون قالب محتوایی برخودار از سریع‌ترین نرخ رشد است.

کریس کاکس، مدیر محصول مِتا، ریلز را یک نقطه روشن برای این شرکت دانسته و در یادداشت اخیری به کارمندان این شرکت درباره اوضاع دشوار پیش رو، به دلیل کندی رشد هشدار داده است. یکی از پروژه‌هایی که مِتا قصد دارد در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ روی آن متمرکز شود، درآمدزایی هر چه سریعتر از ریلز است.

ظاهرا زمان سپری شده برای مشاهده ویدیوهای کوتاه از سال گذشته، بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده و ۸۰ درصد این رشد، در فیس‌بوک بوده است. به همین دلیل، شرکت مِتا درصد بازطراحی اینستاگرام و صفحه خانگی فیس بوک برآمده تا ویدیوهای کوتاه به شکل بهتری در این پلتفرم‌ها گنجانده شوند. تبدیل همه پستهای ویدیویی به ریلز، به این شرکت امکان می دهد محتوای بیشتری برای انتشار داشته باشد و به معنای افزایش تماشای ویدیو در این پلتفرم و درآمدهای تبلیغاتی بیشتر خواهد بود. همه قابلیتهای آزمایشی به صورت گسترده عرضه نمی‌شوند و باید دید آیا قابلیت اخیر از مرحله آزمایشی عبور خواهد کرد یا خیر.
کد مطلب : 19178
https://aftana.ir/vdcfcydy.w6d1eagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی