روز گذشته یک اختلال در DNS ابرآروان، بسیاری از وبسایتها را از دسترس خارج کرد که البته این مشکل طی حدود یک ساعت برطرف شد.
روز گذشته یک اختلال در DNS ابرآروان، بسیاری از وبسایتها را از دسترس خارج کرد که البته این مشکل طی حدود یک ساعت برطرف شد.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، اختلال ابرآروان در روز گذشته منجر به از دسترس خارج شدن بسیاری از وبسایتها شد.
ابرآروان امروز در واکنش به این موضوع، بیانیهای را برای کسبوکارهایی که با ابرآروان همکاری میکنند، صادر کرد. این بیانیه حاوی «پوزش از مشتریان، پاسخگویی و تعهد به قراردادهای جبران خدمات، اعلام شفاف علتهای بروز این حادثه و بیان دقیق اقدامات ابر آروان در راستای جلوگیری از تکرار اینچنین حوادثی» است.
در بخشهای دیگر بیانیه تیم فنی ابرآروان دلیل این اختلال را یک اشتباه انسانی در فرایند Deployment نسل جدید مجموعه سرویسهای امنیت ابری بیان کردهاست. وجود یک تداخل در ساختار Configuration Management و Automatic Deployment نسل جدید سرویس امنیت ابری و نسخه پایدار (فعلی) DNS ابرآروان باعث حذف تنظیمات از روی سرورهای لبه شد.
بنابر این گزارش، شبکه ابرآروان از یک ساختار Multi Master – Multi Agent استفاده میکند که بهکمک آن و از طریق یک Distributed Key-Value Store از یکپارچگی تنظیمات در تمام نقاط دنیا اطمینان پیدا میکند. حذف تنظیمات دامنهها از روی تمام Masterها موجب Sync بلافاصلهی سرورهای لبه و حذف تنظیمات از روی آنها شد که درنتیجه سرورهای لبه DNS امکان پاسخگویی به درخواستها را از دست دادند.
درنهایت ابرآروان برای پاسخگویی این مسئله در این بیانیه عنوان کرد: «ابرآروان با بالاترین سقف جبران خدمات (SLA) به میزان ۱۰ برابر مدت زمان قطعی سرویس یعنی معادل ۴۰۰ دقیقه، حساب تمامی مشتریان را متناسب با سطح مصرف سرویسشان شارژ میکند. این شارژ تا ساعت ۲۴ امشب ۱۳ آبان ۱۳۹۸ به اعتبار حساب مشتریان افزوده خواهدشد.»