چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 24 Apr 2024
جالب است ۰
در نشست خبری منصرفین از برگزاری الکامپ مطرح شد:

شفافیت فضای نمایشگاهی منوط به مصوبات صحیح است

اختصاصی افتانا
پس از اعلام انصراف نصر و اتحادیه فناوران رایانه تهران از حضور در الکامپ بیستم به دلایل مشابه، این دو نهاد عمده عرصه فناوری اطلاعات کشور در یک نشست خبری اقدام به بررسی و آسیب شناسی الکامپ کردند.

سودابه محمدپور
پس از اعلام انصراف نصر و اتحادیه فناوران رایانه تهران از حضور در الکامپ بیستم به دلایل مشابه، این دو نهاد عمده عرصه فناوری اطلاعات کشور در یک نشست خبری اقدام به بررسی و آسیب شناسی الکامپ کردند. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، نشست خبری مشترک سازمان نصر کشور و اتحادیه فناوران رایانه تهران دوازدهم آذرماه در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تشکیل شد و طی آن ناصرعلی سعادت رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، سهیل مظلومی مسوول اجرایی سابق نمایشگاه الکامپ و سید مهدی میرمهدی رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. 

در این نشست سعادت با اشاره به مسایل پیش آمده و انصراف سازمان نظام صنفی کشور از الکامپ بیستم و واگذاری اجرای نمایشگاه این دوره به بخش دیگر به وجود عدم شفافیت در واگذاری غرفه‌ها و مسایل ارزی اشاره کرد و گفت: دلیل این که ما این مسایل را دیر رسانه‌ای کردیم، درست یا غلط، این بود که مانند هر مذاکره‌ای امید داشتیم درباره خواسته‌هایمان با شرکت برگزاری نمایشگا‌ه‌ها به توافق برسیم. 

وی ادامه داد: تعویق زمان برگزاری خواسته خود صنف نبود و ما در گردهمایی که با حدود ۳۰۰ شرکت مربوط به این صنف برای اطلاع‌رسانی

و نظرخواهی با آن‌ها تایید این جمع را در مورد این تغییر زمان داشتیم و در واقع به عنوان نماینده این صنف آن را مطرح کردیم. هم‌زمان با خواسته سازمان صنفی رایانه کشور درباره تعویق زمان برگزاری نمایشگاه به مدت یک یا دوماه برای فراهم آمدن شرایط بهتر، وزارت ارتباطات نیز طی نامه‌ای ضمن اشاره به سفر خارجی وزیر ارتباطات از عدم حضور وی در دوره برگزاری الکامپ در این تاریخ خبر داده بود. 

سعادت، شفافیت در فضای نمایشگاهی را وجود اسناد روشن قابل حسابرسی، قراردادهای مشخص و پرداخت‌های معلوم تعریف کرد و یک نمایشگاه باکیفیت را نمایشگاهی دارای متراژ کافی و تعریف شده، شفافیت در قیمت واگذاری غرفه‌ها و این‌که هر غرفه به چه قیمتی به چه شرکتی واگذارشده، عدم وجود صف طولانی افراد بازدیدکننده و امکانات ثبت‌نام آنلاین بازدیدکنندگان، امکان وجود اپلیکیشن مسیر‌یابی روی گوشی‌های بازدیدکنندگان و ایجاد یک دبیرخانه دایمی که در تمام طول سال شرکت‌ها، بخش خارج از کشور و مردم با آن در ارتباط باشند و دسترسی به اطلاعات به‌روز شده نمایشگاه روی یک وب‌سایت با دامنه ثبت شده مشخص مربوط به الکامپ دانست. 

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با اشاره به این شروع یک دوره سه ساله جدید در سازمان درباره برگزاری موفق الکامپ بیستم علی‌رغم تمام مشکلات ابراز امیدواری کرد که مشکلات مربوط به مصوبات و آیین‌نامه نمایشگا‌ها که در واقع تمامی این مشکلات از آن نشات می‌گیرد، یک خواسته صنفی
است که ما سال‌‌هاست آن را مطالبه کرده‌ایم و هم‌چنان بر این خواسته خود مصریم تا آن را به دست آوریم. 

وی با اشاره به این که مجری الکامپ فارغ از این که چه کسی باشد باید حداقل ۵ یا ۱۰ سال مسوول این کار باشد تا بتواند بر تمام جوانب این امر مسلط شود، گفت که خوشبختانه ضمن مذاکرات و گفتگوهای انجام شده در برگزاری الکامپ بیستم و مسایلی که پیش آمد نیز مسوولان طرف مذاکره، خواسته‌های ما را معقول و منطقی دانستند و ابراز امیدواری کردند که این نکات بررسی و اشکالات حداقل برای دوره‌های آینده الکامپ رفع و حل شود و الکامپ‌های بعدی در آرامش و سلامت کامل برگزار شوند. 

در این گفتگو میرمهدی رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران که اخیرا از همکاری با الکامپ امسال اعلام انصراف کرده است، قوانین نمایشگاهی را فسادبرانگیز خواند و تصریح کرد: بهتر است هیچ‌یک از افراد فعال در این مجموعه را متهم نکنیم و بگوییم که اگر این مصوبات اصلاح شوند، شفافیت لازم به وجود می‌آید و دیگر شاهد چنین منازعاتی در فضای الکامپ و برگزاری آن نخوهیم بود. این ساختار نمایشگاهی در کشور است که ایراد دارد و این عیوب باید برطرف شوند تا فضای شفاف و سالم بر نمایشگاه‌های کشور حاکم شود. 

در پاسخ به سوال خبرنگاران که چرا صنف درباره الکامپ نوزدهم و اتفاقات پس از آن سکوت کرد و این مساله عدم شفافیت و مصوبات نادرست را آن موقع مطرح نکرد، سعادت اظهار داشت:
ما همان زمان نیز از همکاران و شرکت کنندگان خواستیم که هرکس سندی دارد و مبلغی بیش از آن‌چه که باید پرداخت کرده ، آن را ارایه دهد تا بررسی شود اما متاسفانه علی‌رغم وجود این تخلفات هیچ‌کس سندی نیاورد و شکایتی نکرد. به هر حال نمایشگاه پایان یافته بود و برخی می‌گفتند پرداخت دستی انجام دادیم و هیچ سندی نداریم و برخی نیز کل ماجرا را انکار می‌کردند و لذا بدون وجود مدرک کاری از دست ما ساخته نبود. 

مظلوم نیز ضمن تاکید بر این مساله که معضلات موجود به مصوبات و آیین نامه‌ها برمی‌گردد، اظهار امیدواری کرد که در دولت تدبیر و امید به این مساله توجه شایانی شده و با اصلاح این قوانین از ناخواسته در مسیر فساد قرار گرفتن افراد نیز جلوگیری شود. 

سعادت درباره تجمیع الکامپ و تلکام در سال آینده گفت: این مساله می‌تواند مفید باشد اما باید دید تحت چه شرایطی و در کدام مکان و با چه امکاناتی قرار است، اجرایی شود و باید دید آیا جای جدیدی برای برگزاری این نمایشگاه پیش‌بینی می‌شود یا خیر. در حال حاضر ما برای برگزاری الکامپ به تنهایی نیز محدودیت وسعت مکانی داشته‌ایم و قطعا این که شرکت‌های آی‌تی بخواهند در فصل سرد زمستان از فضای غرفه‌های بیرونی نمایشگاه استفاده کنند، امری قابل قبول به نظر نمی‌رسد.

‌در پایان سعادت با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه آی‌تی و الکامپ که یکی از نمایشگاه‌های مهم و معتبر کشور است به تلاش همه‌جانبه برای برگزاری هرچه بهتر آن تاکید کرد و بهبود شرایط برگزاری این نمایشگاه را مطالبه و خواست همیشگی سازمان دانست که هرگز تا رسیدن به این هدف و احقاق حقوق این صنف از آن دست نخواهد شست.

کد مطلب : 8732
https://aftana.ir/vdcb.fbwurhbz5iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی