جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، پس از یک سال سکوت و پس از تامین نشدن خواسته‌هایش از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، موضوع شفاف نبودن روندهای حاکم بر نمایشگاه الکامپ را بدون ارایه سند و مدرکی پیش ‌کشیده است.
منبع : روزنامه فناوران

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، پس از یک سال سکوت و پس از تامین نشدن خواسته‌هایش از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، موضوع شفاف نبودن روندهای حاکم بر نمایشگاه الکامپ را بدون ارایه سند و مدرکی پیش ‌کشیده است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به عقیده برخی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اگر خواستار رفع شائبه فساد در شرکت نمایشگاه‌هاست ابتدا باید شفافیت مدنظر را در تمامی طول سال و کل مراحل مذاکرات برای دریافت مجوز اجرای الکامپ اعمال می‌کرد.  

سکوت و چشم بستن بر فسادها و نبود شفافیت‌ها در جریان الکامپ نوزدهم در طول سال و سپس استفاده از فضای رسانه با حربه شائبه فساد، آن هم برای منافع مقطعی، خود به نوعی پشت کردن به شفافیت است. 

مهندس جهانگرد ،معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور، در جلسه صبحانه وزیر ارتباطات با بخش خصوصی و پس از آن، موضوع شفاف نبودن روندها و مقررات حاکم بر شرکت نمایشگاه‌ها را پیش کشیده است. سوال این است که مگر این نبود شفافیت یا شائبه فساد در دولت نیست و مگر این مشکلات ناشی از یک مصوبه تاریخ گذشته دولتی نیست. پس چرا توپ عدم شفافیت دولتی را در زمین خصوصی‌ها می‌اندازید و آیا به عنوان یک معاون موثر وزیر و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات نمی‌توانید مشکل این مصوبات غیر منطقی و ظالمانه را در دولت حل کنید؟!

اگر قدرت شرکت نمایشگاه‌ها یا سازمان توسعه تجارت آن‌قدر زیاد است که شما را ناتوان از حل مشکل می‌کند، آیا باید صنعت فناوری اطلاعات را به سوی یک تحریم دیگر هدایت کرد که مستقیما کسب و کارشان را تهدید می‌کند؟! 

کد مطلب : 8733
https://aftana.ir/vdcc.1q4a2bqm1la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی