پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ , 18 Apr 2024
جالب است ۰
بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات کشور،‌الکامپ، در حالی بیستمین دوره خود را با چالش‌های فراوان پشت سر گذاشت که سال گذشته با تحریم و انتقادهای بسیاری همراه بود ولی الکامپ 21 گویا تاکنون با واکنش‌های مثبتی از سوی بخش خصوصی و مسئولان دولتی مواجه بوده است.
منبع : خبرگزاری تسنیم

بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات کشور،‌الکامپ، در حالی بیستمین دوره خود را با چالش‌های فراوان پشت سر گذاشت که سال گذشته با تحریم و انتقادهای بسیاری همراه بود ولی الکامپ 21  گویا تاکنون با واکنش‌های مثبتی از سوی بخش خصوصی و مسئولان دولتی مواجه بوده است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، بیستمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی با برند تجاری «الکامپ» که مجوز برگزاری آن به نام سازمان فناوری اطلاعات ایران زده شد و این مجموعه هم اجرا را به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای واگذار کرد اما به‌دلیل ضیق وقت نظام صنفی از اجرای الکامپ باز ماند و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها نیز مجوز را از سازمان فناوری اطلاعات ایران گرفت.

همین اقدام چالش‌برانگیز و ورود مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات به اجرای بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی IT باعث شد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان متولی اصلی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، الکامپ را تحریم کند. بیش از ۳۰۰ فعال صنفی نیز از حضور در این رویداد انصراف دادند تا به این طریق اعتراض خود را نسبت به برگزاری این رویداد نشان دهندکه سال‌هاست درگیر حاشیه شده و حتی مناسبات مالی آن شفاف و روشن نیست.

سال گذشته نصرالله جهانگرد،رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی ایران نسبت به این موضوع گلایه کرد و گفت: برای نمایشگاه الکامپ نیز اصرار زیاد داشتیم که آن را با همکاری اعضای صنف و در عین حال با شفافیت و سلامت برگزار کنیم اما متأسفانه فعالیت‌های نمایشگاهی با نوعی فساد مواجه شده است.

معاون وزیر ارتباطات سال گذشته صراحتاً اعلام کرد که نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام از سال آینده (منظور امسال) باهم تجمیع خواهند شد؛ اما امسال شاهد بودیم که تلکام جداگانه برگزار شد و اسم نمایشگاه الکامپ نیز در تقویم نمایشگاهی به چشم می‌خورد. با این حساب ظاهراً برخی شعارها فراموش شده است و بار دیگر مسئولان باید تاریخ را مرور کنند تا حداقل تکلیف‌شان با خودشان مشخص شود.

در حالی که علی جنتی، وزیر ارشاد، سال گذشته برای اولین‌بار در طول تاریخ الکامپ، این نمایشگاه را افتتاح کرد و شرکت نمایشگاه‌ها با این اقدام می‌خواست دهن کجی به تحریم وزارت ارتباطات کرده باشد و با توجه به اینکه جهانگرد صراحتًا اعلام کرده بود این نمایشگاه باید ادغام شود، تصور می‌شد حداقل امسال شاهد تغییر و تحولاتی کلان در عرصه برگزاری این رویداد باشیم؛ اما ظاهرا حربه شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برای از دست ندادن سود حاصل از الکامپ کارساز شده و امسال بار دیگر مجوز برگزاری را به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور داده تا علاوه بر جلوگیری از تحریم اعضای دولتی و خصوصی، عاملی برای روشن ماندن چراغ این نمایشگاه شود.

نکته قابل تأمل این است که رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران امسال اعلام کرده است که دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۵ با تمام قوا حضور می‌یابد و اظهار کرد:  وزارت ICT از برگزاری نمایشگاه الکامپ بیست‌ویکم که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور متولی برگزاری آن است حمایت می‌کند.

حال نمایشگاهی که برنامه ادغام آن چیده شده بود به یک‌باره مورد تأیید و تحسین مسئولان قرار می‌گیرد و به عبارتی «با دست پس زده و با پا پیش کشیده می‌شود».

الکامپ ضعیف، امسال قرار است با تمام قوا، طی چهار روز از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار ‌شود.

کد مطلب : 10223
https://aftana.ir/vdchxinz.23nvidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی