شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
جالب است ۰
در کارگاهی تخصصی در حاشیه همایش چهارم بانکداری الکترونیک بررسی شد:

نقش داده‌کاوی در کسب و کار بانکی

برخی از مشکلاتی را که پس از پیاده‌ سازی آن در ارگان‌ها و سازمان‌ها به‌وجود آمده‌است، بررسی کردند.
منبع : سایت چهارمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت

بانک‌ها برای گذار از مرحله سنتی به مرحله پیشرفته‌تر باید بدانند که در چه سطحی از هوش تجاری قرار دارند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، روز گذشته در دومین روز همایش الکترونیکی و نظام‌های پرداخت در کارگاه «نقش داده‌کاوی در کسب و کار بانکی» که دکتر روزبه ترابی، مدیر عامل شرکت داده‌کاوان توسن، دکتر بابک تیمور‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر جمال شهرابی، عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر، و امیرحسین حمیدیان، معاون تحقیق و توسعه آروین با برشمردن برخی از تعاریف رایج درباره داده‌کاوی و پیشینه ورود آن به ایران برخی از مشکلاتی را که پس از پیاده‌ سازی آن در ارگان‌ها و سازمان‌ها به‌وجود آمده‌است، بررسی کردند. 

کارشناسان در این نشست موضوعاتی چون استخراج دانش مفید از انبوه اطلاعات موجود در سازمان‌هایی نظیر بانک‌ها را به منظور افزایش سود، خلق خدمات جدید، حفظ وفاداری مشتریان، اعتبارسنجی مشتریان، ارزیابی شعب، ایجاد مشتریان ویژه و پیگیری مسائلی مثل پولشویی از مهم‌ترین کارکردهای داده‌کاوی در صنعت بانکداری ایران مطرح کردند. 

در ادامه ناکارآمدی دانشگاه و صنعت به عنوان یکی از مهم‌ترین موانع استقرار کامل داده‌کاوی در شبکه بانکی مطرح شد که از همین روی دانشگاهیان سعی می‌کنند به صورت جدی این موضوع را با اهداف علمی همچون چاپ مقالات دنبال ‌کنند. 

در ادامه بر این نکته نیز با تأکید شد که شبکه بانکی کشور با مشکل پیاده‌سازی داده‌کاوی در زیرمجموعه خود مواجه است. داده‌کاوی نه از جنس نرم‌افزار بلکه از جنس هوش است و به دلیل عدم درک همین موضوع، اهداف شرکت‌های مختلف از به‌کارگیری نرم‌افزارهای مرتبط با حوزه داده‌کاوی تأمین نشده است. از همین رو بانک‌ها ‌باید بدانند که به‌منظور نیاز‌سنجی و امکان‌سنجی‌صحیح و بهتر در مقوله هوش تجاری در چه مرحله‌ای قرار دارند. این مسئله باعث می‌شود که در سیر تحول هوش تجاری از مرحله سنتی به مرحله پیشرفته‌تر گذر کنند.

کد مطلب : 9104
https://aftana.ir/vdcf.xd1iw6dyjgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی