پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
جالب است ۰
مدیر M-Commerce اریکسون در چهارمین همایش بانکداری الکترونیکی:

تجربه‌های موفق بانکداری الکترونیکی با تلفن همراه

هویمن: عملکرد بسیار خوب کارت‌های بدهی در ایران به عنوان فرصتی برای توسعه پرداخت‌های همراه در صنعت بانکداری این کشور است.
منبع : سایت چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

هویمن: عملکرد بسیار خوب کارت‌های بدهی در ایران به عنوان فرصتی برای توسعه پرداخت‌های همراه در صنعت بانکداری این کشور است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، پیتر هویمن، مدیر تجارت موبایلی اریکسون، از سخنرانان کلیدی دومین روز همایش چهارم بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت روز سه شنبه هفتم بهمن‌ماه در سالن سعدی مرکز همایش‌های بین‌المللی درباره تأثیر تلفن‌های هوشمند همراه بر صنعت بانکداری سخن می‌گفت، اظهار داشت: چالش‌ها و فرصت‌های زیادی برای توسعه خدمات مالی وجود دارند. از مهم‌ترین پتانسیل‌های موجود در این زمینه می‌توان به وجود ۲ و نیم میلیارد نفر فاقد حساب بانکی و رشد گسترده تلفن‌های همراه هوشمند در دسترس افراد اشاره کرد. عملکرد بسیار خوب کارت‌های بدهی در ایران به عنوان فرصتی برای توسعه پرداخت‌های همراه است.

این کارشناس ارشد شرکت اریکسون در ادامه گفت: ظرف ۱۰۰ سال منتهی به سال ۱۹۷۵ یک میلیارد ارتباط مکانی به ثبت رسیده است. این در حالی‌است که از سال ۱۹۷۵ الی ۲۰۰۰ میلادی تعداد ارتباطات فرد به فرد به ۵ میلیارد و تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۵۰ میلیارد ارتباط از طریق دستگاه‌های مخابراتی خواهند رسید. بنابراین دسترسی به ابزارهای هوشمند رشدی بسیار سریع را تجربه خواهند کرد.

وی در ادامه رابطه میان زیرساخت شبکه ارتباطی با توسعه خدمات مالی مدرن، همانند رابطه ریل با قطار دانست که بدون در اختیارداشتن شبکه ریلی امکان حرکت قطار وجود ندارد و گفت: هرم نوآوری و پیاده‌سازی خدمات موبایل شامل پنج طبقه است که قاعده این هرم را چارچوب هدفمند مبتنی بر هدف و مشارکت دولت و رأس آن را اکوسیستم فراگیر تشکیل می‌دهد.
پیتر هویمن در پایان سخنرانی خود با اشاره به عملکرد شرکت اریکسون در حوزه‌های مرتبط با توسعه خدمات مالی پیشنهاداتی را برای تسریع این‌گونه خدمات در بازار کشورهای در حال توسعه مطرح کرد که از آن جمله می‌توان به دیجیتالی‌کردن پوشش مالی،‌ تلاش برای کاهش هزینه مبادلات امن و تقویت منافع مشترک میان ذی‌نفعان در ارائه خدمات اشاره کرد.

کد مطلب : 9101
https://aftana.ir/vdcc.xqoa2bqssla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی