جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
چهار مدل پهپاد متفاوت که توسط پلیس دبی استفاده می شوند در نمایشگاه جیتکس در یکشنبه به نمایش گذاشته شد.
منبع : حس اول
چهار مدل پهپاد متفاوت که توسط پلیس دبی استفاده می شوند در نمایشگاه جیتکس در یکشنبه به نمایش گذاشته شد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، امروز دوشنبه پلیس دبی گفت جدیدترین پهپاد خود ‘Sanad’ را در سناریوهای عملیاتی پلیس تست کرده اند که به عملکرد خوبی در وظایف مانیتورینگ جمعیت که اکنون برای این منظور به کار گرفته می شود داشته است.

پلیس تایید کرد که جدیدترین دستگاه در سناریوهای عملیاتی مختلفی با موفقیت تست شده است. کاپیتان بشیر سعید المهاجری از اداره امنیت حفاظتی و اورژانس پلیس دبی در مصاحبه با گلف نیوز بیان کرد "علاوه بر مسابقه های امنیتی و حملات کاری، ما آنرا بیرون در چندین سناریو عملیاتی تست کردیم و موفقیت آمیز بود". پلیس جزئیات مشخصاتی که پهپادها برای آنها مورد تست قرار گرفته اند را بیان نکرد.

کاپیتان المهاجری گفت که پهپاد"سند"(به معنای پشتیبانی) توسط یک مهندس پلیس دبی طراحی و مونتاژ شده است.

وی افزود"این پهپاد بر روی اتوکد (AutoCad ) طراحی شده و ما مواد اولیه را تهیه و آنرا مونتاژ کردیم. این پهپاد توانایی حمل ۵۰ کیلوگرم را دارد و دارای عمر باتری بین ۳۵ تا ۴۵ دقیقه است. اگر باتری روبه خالی شدن باشد، به اپراتور هشدار می دهد و می پرسد که آیا ماموریت را کامل کند یا بازگردد."

تنها یکی از پهپادهای "سند" در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.این پهپاد که یک بدنه ی فیبری محکم و سبک دارد، معمولا در ارتفاع یک کیلومتری پرواز می کند. این پهپاد همچنین بالاتر نیز می تواند برود، اما پلیس گفت که نیازی نیست. این پهپاد یک دوربین HD حمل می کند که می تواند ۳۶۰ درجه چرخش داشته باشد.قیمت یکی از این پهپادها ۱۰۰.۰۰۰ درهم امارات می باشد.

این پهپاد مقرون به صرفه است، زیرا از ارسال هلیکوپتر که به سوخت و پلیسی که همراه آن پرواز کند نیاز دارد، اقتصادی تر است. کاپیتان المهاجری گفت پنج نفر آموزش دیده اند تا از این پهپاد استفاده کنند، همچنین این پهپاد برای نظارت کشتی ها در آبهای دبی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
کد مطلب : 8359
https://aftana.ir/vdcg.n97rak9wypr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی