پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ , 18 Apr 2024
جالب است ۰
شرکت‌‏های بزرگ دنیای آی‌‏تی تصمیم‏‌گرفته‌‏اند از بروز آسیب‌‏های مشابه آنچه که خونریزی اینترنتی خوانده می‌‏شود، جلوگیری کنند.
منبع : شرکت همکاران سیستم
 شرکت‌‏های بزرگ دنیای آی‌‏تی تصمیم‏‌گرفته‌‏اند از بروز آسیب‌‏های مشابه آنچه که خونریزی اینترنتی خوانده می‌‏شود، جلوگیری کنند. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، کنسرسیومی متشکل از گوگل، اینتل، مایکروسافت، دِل، سیسکو، آمازون، کوالکوم، فوجیتسو، راک اسپیس، وی‌ام ویر، نت اپ، آی بی‌ ام و فیس‏بوک قصد دارند با همکاری یکدیگر از بروز آسیب‏‌های امنیتی مشابه «خونریزی اینترنتی» پیشگیری کنند. خونریزی اینترنتی که در اوایل ماه جاری میلادی کشف شد به رخنه امنیتی گفته می‌‏شود که در سیستم متن باز رمزگذاری داده‏‌ها (OpenSSL) به وجود آمده است.
 
وجود این رخنه باعث شده بود بسیاری از سرور‌ها، سیستم‏‌های عامل، ایمیل‏‌ها و خدمات اینترنتی که از این سیستم استفاده کرده بودند آسیب‏‌پذیر شوند. پژوهشگران امنیتی هشدار داده بودند که مهاجمان سایبری به کمک این رخنه می‌‏توانند داده‏‌های ذخیره شده بر روی سرورهایی را که از این سیستم استفاده می‌‏کنند، به سرقت برند. 

بر اساس این گزارش، بازیگران اصلی دنیای آی‏‌تی تصمیم گرفته‌‏اند با اجرای طرح مشترکی به میزبانی بنیاد لینوکس با تهدیدات مشابهی از این دست مقابله کنند. این طرح بودجه لازم برای طرح‌‏های منبع بازی که وجود آن‌ها برای عملیات پردازشی ضروری است و یا نرم‌‏افزارهای زیرساختاری و حساس را فراهم می‌‏کند. 

بنیاد لینوکس از این طرح به عنوان یک طرح چند میلیون دلاری یاد کرده است که بحران خونریزی قلبی سیستم OpenSSL الهام‌‏بخش آن بوده است. این بنیاد همچنین امیدوار است در هفته‏‌ها و ماه‌‏های آینده شرکت‌‏های بیشتری به این طرح بپیوندند و این بنیاد را در ارزیابی طرح‏‌های منبع‌‏بازی که وجود آن‌ها برای زیرساخت‏‌های پردازشی جهانی حیاتی است، یاری کنند.
کد مطلب : 7470
https://aftana.ir/vdcj.aeafuqexysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی