پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
جالب است ۰
مدير فناوري اطلاعات شركت ملي نفت در رویداد جامع رایانش ابری:

كشورمان در زمينه ICT جايگاه خوبي ندارد

۵۲ درصد جوانان كشور از اينترنت استفاده مي كنند ولي متاسفانه كشورمان در زمينه ICT جايگاه خوبي ندارد كه بايد ارتقا يابد.
احمد تولایی گفت: ۵۲ درصد جوانان كشور از اينترنت استفاده مي كنند ولي متاسفانه كشورمان در زمينه ICT جايگاه خوبي ندارد كه بايد ارتقا يابد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، مدیر ICT شرکت ملی نفت ایران در رويداد جامع رايانش ابري كه در دانشگاه شهيد بهشتي از امروز به مدت دو روز در حال برگزاری است، درباره موضوع فاوا در ايران و جهان و رايانش ابري سخنراني كرد و در ابتدا به وضعيت فعلي در ايران پرداخت.

وي با بيان اينكه ۴ درصد ايراني ها به اينترنت پرسرعت دسترسي دارند گفت: ۱۳ ميليون كاربر اينترنت در كشور از خدمات بانكداري الكترونيكي استفاده مي كنند و در دو سال اخير افزايش ۱۰ برابر خريد آنلاين از موبايل داشتيم.

وي در ادامه با بيان اينكه ۲۵ ميليون خريدار بازي‌هاي رايانه‌اي، ۲۵ ميليون مشترك تلفن ثابت و ۶۰ ميليون سيم كارت فعال داريم گفت: صادرات كالا و خدمات دانش بنيان در سال ۸۴ حدود ۱۶۱ ميليون دلار بود كه در سال ۹۱ به حدود ۹۰۰ ميليون دلار رسيد و ضريب نفوذ تلفن ثابت در سال ۹۲ به حدود ۷۹ درصد رسيد.

تولايي در بخشي از سخنان خود با بيان اينكه ضريب نفوذ تلفن همراه در سال ۹۱ حدود ۷۸ درصد بوده افزود: حدود ۴۲ درصد خانوارها داراي رايانه هستند و ۲۷ درصد به اينترنت دسترسي دارند .

وی گفت: نيمي از جمعيت جهان به نسل سوم موبايل دسترسي دارند.

تولایی ادامه داد: حدود ۹۶ درصد جمعيت جهان از موبايل استفاده مي كنند و ۳۸ درصد به اينترنت دسترسي دارند.

وي همچنين با بيان اينكه درآمد شركت اپل در سال ۲۰۱۲ برابر درآمد فروش نفت امارات متحده عربي بود گفت: در سال ۲۰۱۰ كمپاني IBM مطالعاتي بر روي ۱۵۰۰ مديرعامل در دنيا درخصوص آينده ICT انجام داده و براساس نتايج به دست آمده ۸۰ درصد اين مديران معتقدند كه رشد محيط كسب و كار پيچيده‌تر شده و كمتر از نصف مديران معتقدند كه مي توانند با اين پيچيدگي مقابله كنند.

وي به تغييرات عمده فاوا در جهان اشاره كرد و گفت: رشد سريع تلفن هاي هوشمند تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰ بيليون و داده‌هاي موجود به مرز ۵۰۰ بيليون گيگ خواهد رسيد.

وي همچنين درباره مشكلات فاوا در فضاي كسب و كار و راهكارهاي آن گفت: اهداف اصلي در خيلي از واحدها كاهش هزينه‌ و افزايش سود در مجموعه است تا اينكه به سمت ساز و كاري برويم كه بتوانيم به راحتي و كمترين هزينه به نيازهاي اساسي خودمان دسترسي داشته باشيم.

تولايي در ادامه درباره مزاياي استفاده از رايانش ابري از ديدگاه كاربران تجاري گفت: يكي از موضوعات مهم و عوامل نگراني دولت براي استفاده از رايانش ابري امنيت اطلاعات است و همگرايي تطابق،‌ تداوم تجارت و حفاظت داده و محرمانگي است
کد مطلب : 7034
https://aftana.ir/vdcf.mdeiw6dxjgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی