پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ , 18 Apr 2024
جالب است ۰
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) در حالی عصر یکشنبه ۱۷ آذر ماه پس از چهار روز به کارش پایان داد که در آخرین روز کاری‎اش میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی رییس جمهور اسبق کشورمان بود.
منبع : خبرگزاری سیتنا
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) در حالی عصر یکشنبه ۱۷ آذر ماه پس از چهار روز به کارش پایان داد که در آخرین روز کاری‎اش میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی رییس جمهور اسبق کشورمان بود.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، الکامپ ۲۰۱۳ با حضور ۴۶۰ شرکت داخلی و ۶۰ شرکت خارجی از کشورهای مختلف جهان از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‎های بین المللی تهران میزبان بازدیدکنندگان بود و در این رویداد شرکت‎های حاضر در نمایشگاه جدیدترین دستاوردهایشان را در فضای بالغ بر ۲۲ هزار متر مربع به نمایش عموم گذاشتند. 

از نکات بارز این دوره از نمایشگاه، بازدید جندین ساعته‎ی وزیر ارتباطات از سالن‎های مختلف نمایشگاه و گفت‎وگوی نزدیک با دست‎اندرکاران حوزه‎ی فناوری اطلاعات کشور بود. معمولاً رسم مسوولان برای افتتاح الکامپ سخنرانی در سالن کنفرانس و سپس بریدن ربان یکی از سالن‌ها و بازدید از یک یا دو سالن بود، اما امسال در حالیکه نمایشگاه در روز نخست، به پایان کار خود در ساعت ۱۶ نزدیک می‌شد، وزیر ارتباطات هنوز مشغول بازدید از سالن‌های نمایشگاه الکامپ بود.

همچنین امسال وزارت ارتباطات در یکی از سالن‌های دولت الکترونیک تمام زیرمجموعه هایش را دور هم جمع کرده بود.

در نمایشگاه الکامپ امسال یکی از شلوغ ترین بخش‎ها، غرفه فروش سیم کارت دانشجویی رایتل بود که سبب ایجاد صف‎های چند متری در محوطه نمایشگاه شد.

از این نکته نیز نباید غافل شد که برگزاری نمایشگاه الکامپ در روزهای اخیر موجب ایجاد ترافیک سنگین در بزرگراه چمران در محدوده این نمایشگاه شده بود و این امر در روزهای اخیر موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده بود. 

الکامپ امسال با سیاستگذاری و محوریت سازمان فناوری اطلاعات، دفتر فناوری اطلاعات وزارت صنعت، شرکت سهامی نمایشگاه‎ها و سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار شد و در اتمام آن نیز مسوولان برگزار کننده این رویداد فناوری از راه اندازی دبیرخانه‎ی دائمی این نمایشگاه با هدف ساماندهی به برگزاری سالانه الکامپ و تبدیل شدن آن به یک نمایشگاه بین المللی واقعی خبر دادند.

گفتنی است؛ "جهانگرد" معاون وزیر ارتباطات که ریاست شورای سیاستگذاری نمایشگاه الکامپ نوزدهم را بر عهده داشت، پیش از برگزاری نمایشگاه و در میزگردی مطبوعاتی اعلام ارقام حمایتی وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات از نمایشگاه الکامپ را به پایان نمایشگاه موکول کرده بود.

در نخستین روز برگزاری نمایشگاه نیز دکتر واعظی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر میزان حمایت مادی وزارت متبوعش از نوزدهمین نمایشگاه الکامپ و به صورت خاص حمایت از سازمان نظام صنفی رایانه ای در راستای برگزاری این نمایشگاه، از مهندس جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات درخواست که به این سوال پاسخ دهد که جهانگرد نیز ترجیح داد در این خصوص سکوت کند.

انتظار می‎رود هم اینک که نمایشگاه الکامپ به اتمام رسیده، جهانگرد علاوه بر اعلام میزان حمایت مادی مستقیم سازمان متبوعش از نمایشگاه، مشخص کند در این راستا چه میزان منافع مادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم (فروش غرفه‎ها به صورت خاص و یا دلاری) عاید سازمان نظام صنفی رایانه‎ای شده است و انتفاع مادی این سازمان خاص از برگزاری نمایشگاه چگونه در بین همه‎ی فعالان بخش خصوصی توزیع می‎شود.
کد مطلب : 6770
https://aftana.ir/vdcb.zb0urhbzgiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی