کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قائمی در الكامپ ۹۲:

هوشمندسازی مدیریت شهرداری تهران از مهمترین اولویت‌های ما است

17 آذر 1392 ساعت 17:00

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در صورت همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه حمل و نقل شهرداری تهران مجهز به اینترنت بدون سیم با فناوری وای فای می شود.


 رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در صورت همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه حمل و نقل شهرداری تهران مجهز به اینترنت بدون سیم با فناوری وای فای می شود. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، علی اصغر قائمی در حاشیه نمایشگاه الکامپ در نشستی خبری گفت: در صورتی که وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با شهرداری تهران همکاری کنند می توانیم سرویس اینترنت پرسرعت بدون سیم در سامانه حمل و نقل شهرداری ارائه دهیم در این راستا با اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات مذاکراتی داشتیم که آنها نیز از این طرح استقبال کرده اند اما باید نهاد حاکمیتی نقطه نظرات آن را روشن و قوانین آن را پیاده سازی کند. 

وی در مورد پوشش اینترنت وایفای در سرای محله ها و کتابخانه های تهران گفت: این تکنولوژی هم اکنون در این اماکن ایجاد شده و مورد استقبال قرار گرفته است.
 
پرداخت الکترونیک در تاکسیرانی جزو اهداف بلندمدت ما است 

قائمی درباره پرداخت الکترونیک در سیستم حمل و نقل شهری نیز با بیان اینکه این سیستم هم اکنون در مترو به صورت یکپارچه پیاده سازی شده است، گفت: سیستم پرداخت الکترونیک در تاکسیرانی جزو اهداف بلندمدت ما است اما از آنجایی که به طور رسمی بالغ بر ۸۰ هزار تاکسیران با سلایق متنوع و نگرش های متفاوت در تهران وجود دارند پیاده سازی این پروژه زمانبر خواهد بود. 

تجهیز کارت‌خوان‌ها به فناوری NFC 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره برنامه های این سازمان برای استفاده از تکنولوژی NFC گفت: از آنجایی که این تکنولوژی روی تلفن های همراه هوشمند قابل ارائه است با این موضوع سر و کار داریم که چند درصد از تلفن های همراه مردم به فناوری NFC مجهز است و اگر ما این سیستم را به کار گیریم آیا جامعه از این فناوری استقبال خواهد کرد یا خیر بر این اساس این پروژه در دست بررسی و مطالعات قرار دارد. 

وی هوشمندسازی مدیریت شهری را از جمله اولویت های شهرداری عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات شهری مبتنی بر سرویس های آی سی تی، مدیریت ایمنی و بحران های شهری از طریق ابزارهای ارتباطی و فناوری از جمله اهداف شهرداری تهران است. 

شهرداری از نظر آمادگی الکترونیکی به بلوغ رسیده است
 
قائمی با اشاره به راه اندازی دیتاسنتر شهرداری تهران که ۶۰۰ سرور را به منظور ارائه سرویس های یکپارچه و کنترل پروژه درون خود جای داده است، گفت: در سرای محلات تهران نیز بسترهای آی تی ارائه شده که می تواند علاوه بر فرهنگسازی با برگزاری جشنواره های مرتبط باعث توسعه مهارت مردم در استفاده از خدمات فناوری اطلاعات شود. 

نمایشگاه الکامپ محل عرضه خدمات مختلف الکترونیکی 

وی در ادامه افزود: نمایشگاه الکامپ محل عرضه خدمات مختلف الکترونیکی است. شهرداری تهران به عنوان متولی ارائه بعضی از این خدمات به مردم برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرد. هدف ما از شرکت در این نمایشگاه ارائه دستاوردهای شهرداری تهران به عنوان متولی ارائه خدمات به مردم در این نمایشگاه شرکت کرد. 

اگر بخواهیم حوزه فعالیت شهرداری تهران را تقسیم بندی کنیم این سازمان دولتی شش ماموریت را برعهده دارد. 

وي ادامه داد: اولین ماموریت ما حمل و نقل در شهر تهران است و به ترتیب سایر ماموریت‌های ما ارائه خدمات شهری، موضوعات اجتماعی و فرهنگی شهر، مدیریت ایمنی و اجرایی شهر، شهرداری و عمران شهری و موضوعات درون سازمانی است و از نگاه ICT در سه زمینه باید فعالیت کرد. اولین موضوع مسائل زیرساختی درون سازمانی است، موضوع بعدی بلوغ سازمانی و اولویت سوم پیشخوانی است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
 
قائمی در ادامه به مسائل زیرساختی اشاره کرد و گفت: منظور زیرساخت به تنهایی شبکه درون کشوری نیست البته این شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع در نوع خود هنوز جای کار بسیار دارد و ما زیرساخت‌های بسیاری را در اختیار دولت قرار دادیم و مذاکراتی با سازمان فناوری اطلاعات داشتیم. 

وي افزود: به نظر ما داشتن یک مرکز داده که بتواند خدمات هاستینگ ما را ارائه کند بسیار مهم بود که خوشبختانه در این رابطه عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتیم و در کنار این موضوعات باید به سرویس‌های پایه‌ای نیز توجه داشت.
به عنوان مثال خدمات GIS و نقشه‌کشی یا مکان‌یابی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. 

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در ادامه به نیازهای مردم در شبکه حمل و نقل اشاره کرد و گفت:‌ فناوری اطلاعات می تواند نیاز مردم را در شبکه‌های حمل و نقل عمومی مانند بی.آر.تی، مترو و تاکسیرانی در زمینه آگاه سازی آن‌ها برطرف کند. 

در حال حاضر استراتژی در حال پیاده سازی است مبنی بر اینکه شهروندان بتوانند حداقل در فاصله ۳۰۰ متری به شبکه‌های حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند؛ ۷۰ درصد شهر تهران تحت پوشش چنین خدمتی است.


کد مطلب: 6752

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/6752/هوشمندسازی-مدیریت-شهرداری-تهران-مهمترین-اولویت-های

افتانا
  https://www.aftana.ir