جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
اسنادی که ادوارد اسنودن در اختیار نشریه اشپیگل قرار داده نشان می‌دهد ایمیل‌های فیلیپ کالدرون رییس جمهور سابق مکزیک هم از اهداف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است.
منبع : خبرگزاری فارس
اسنادی که ادوارد اسنودن در اختیار نشریه اشپیگل قرار داده نشان می‌دهد ایمیل‌های فیلیپ کالدرون رییس جمهور سابق مکزیک هم از اهداف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، بر اساس اسناد منتشر شده، جاسوسان آمریکایی توانسته بودند به سرور ایمیل مورد استفاده رییس جمهور وقت مکزیک و اعضای کابینه‌اش نفوذ کرده و متن مکاتبات آنها را بخوانند.

کاخ سفید با جاسوسی در این زمینه توانسته مجموعه ارزشمندی از مکاتبات سران این کشور در زمینه های اقتصادی، دیپلماتیک و وضعیت رهبری مکزیک را بررسی کند و در مورد میزان ثبات داخلی مکزیک به جمع بندی برسد.

پیش از این اطلاعات مختصری از سوی اسنودن در این زمینه در ماه‌های جولای و سپتامبر نیز منتشر شده بود. در آن زمان مشخص شده بود که ایمیل‌های رییس جمهور فعلی مکزیک یعنی پنا نیتو هم از گزند جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا در امان نبوده است. وی در آن زمان یکی از نامزدهای پست ریاست جمهوری بود.

انتشار این اسناد باعث شگفتی برخی ناظران شده است. زیرا کالدرون محافظه کار که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ رییس جمهور مکزیک بود همکاری‌های اطلاعاتی گسترده‌ای با آمریکا داشت و به کاخ سفید امکان داده بود به بهانه مقابله با کارتل های مواد مخدر از سطح دسترسی گسترده‌ای در مکزیک برخوردار شوند. برخی منتقدان کالدرون در آن زمان می‌گفتند همکاری‌های اطلاعاتی دو طرف عملا حاکمیت مکزیک را تضعیف کرده است.

اسنودن پیش از این اسنادی در مورد جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از ایمیل‌های رییس جمهور برزیل را نیز منتشر کرده بود که به لغو دیدار برنامه‌ریزی شده دلیما روسف با اوباما انجامیده بود.

وزارت خارجه مکزیک در واکنش به انتشار این اسناد جاسوسی یاد شده را غیرقابل قبول دانسته و خواستار تحقیقات سریع در این زمینه شده است.
کد مطلب : 6533
https://aftana.ir/vdci.paqct1awpbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی