سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 23 Apr 2024
جالب است ۰
افشاگر اسناد اطلاعاتی آمریکا گفت که هیچ اسناد محرمانه‌ای را با خود به روسیه نیاورده است.
منبع : خبرگزاری ايسنا
افشاگر اسناد اطلاعاتی آمریکا گفت که هیچ اسناد محرمانه‌ای را با خود به روسیه نیاورده است. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، ادوارد اسنودن که افشاگری‌هایش در خصوص جاسوسی‌های اینترنتی دولت آمریکا تحول عظیمی را در جهان مجازی به وجود آورده است در راستای اطمینان دادن به مسکو در خصوص اینکه به این اسناد دسترسی ندارد، تاکید کرد که هنگام فرار به روسیه هیچ اسناد محرمانه‌ای را به همراه نداشته است.

وی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز اظهار کرده است که تمامی اسناد طبقه‌بندی شده را پیش از فرار به مسکو در اختیار خبرنگارانی قرار داده که در هنگ کنگ ملاقات کرده است.

این مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا تصریح کرد که اسناد را با خود همراه نیاورده است زیرا در راستای منافع مردم نبوده است.

وی همچنین تاکید کرد که این توانایی را داشته است تا از این اسناد در برابر سازمان‌های جاسوسی چینی محافظت کند زیرا با توانایی‌های اطلاعاتی چین آشنا بوده است. 

وی همچنین تاکید کرد که احتمال آن که روسیه یا چین از طریق وی به اطلاعات یا اسناد محرمانه آمریکا دست یافته باشند، صفر است.

این کارمند اطلاعاتی پیشین آمریکا بیان کرد: مقام‌های دولت آمریکا بدون آن که مجازات شوند قانون شکنی می‌کنند، اما انتظار دارند شهروندان آمریکایی اطلاعات محرمانه را فاش نکنند و اگر چنین کنند، آنها را مجازات می‌کنند.
کد مطلب : 6531
https://aftana.ir/vdcg.w93rak9nqpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی