جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
دیوید کامرون چهارشنبه (۲۴ مهر) در جلسه پرسش از نخست وزیر، انتشار اطلاعات درز شده توسط ادوارد اسنودن در روزنامه گاردین را آسیبی برای امنیت ملی بریتانیا خواند.
منبع : همشهری آنلاین
دیوید کامرون چهارشنبه (۲۴ مهر) در جلسه پرسش از نخست وزیر، انتشار اطلاعات درز شده توسط ادوارد اسنودن در روزنامه گاردین را آسیبی برای امنیت ملی بریتانیا خواند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، این اظهارات علنی‌ترین واکنش یک مقام بریتانیایی در مورد نشر افشاگری‌های اسنودن در روزنامه چپگرای گاردین در رابطه با برنامه‌های جاسوسی بریتانیا و آمریکا است.

کامرون در پاسخ به سوال لیام فاکس، وزیر دفاع پیشین خود، که گفته بود: "عجیب" نیست شنود تلفنی افراد مشهور مورد پیگرد قانونی قرار گرفت ولی آنچه موجب آسیب پذیرتر ساختن مردم بریتانیا و پرسنل امنیتی شد حل نشده ماند، خاطرنشان ساخت: "فکر می‌کنم آنچه مسلم است، اتفاقِ افتاده و به امنیت ملی آسیب زده است"

و در ادامه افزود: زمانی که مشاور امنیت ملی و دبیر کابینه "مودبانه" از آنها درخواست نابودی فایل ها را داشتند آن ها نیز همکاری کرده و فایل‌ها را نابود کردند؛ "پس می‌دانستند آنچه با آن سروکار دارند برای امنیت ملی خطرناک است"

خرد کردن رایانه گاردین برای نابود کردن اطلاعات اسنودن

لیام فاکس این اقدام گاردین را استانداردی دوگانه خواند. اشاره او به انتشار خبر شنود تلفنی دو سال پیش و انتشار کنونی حدود ۵۸۰۰۰ سند مربوط به تکنیک‌های مقر ارتباطات دولت GCHQ است.

دولت انگلیس به جاسوسی از شهروندان خود متهم شد

در نهایت، کامرون بررسی این موضوع را به کمیته‌های ویژه مجلس که به احتمال زیاد یکی از کمیته‌های فرهنگ، کشور، دفاع و یا اطلاعات می‌باشد، واگذار کرد.

این درحالیست که گاردین از این اقدام خود به شدت دفاع کرده و در طرف مقابل در روزهای اخیر، چندین مقام ارشد کنونی و سابق بریتانیا در رابطه با جزئیات افشا شده توسط اسنودن هشدار داده بودند و آن را برای امنیت ملی کشور مضر دانستند.

هجوم مأموران اطلاعاتی انگلیس به روزنامه گاردین

هفته گذشته نیز آندرو پارکر، رئیس جدید سرویس اطلاعات داخلی MI۵، بدون نام بردن از اسنودن و یا گاردین، اطلاعات افشاشده را "هدیه" برای تروریست‌ها و "مورد توجه ویژه" آن‌هایی دانست که می‌خواهند به بریتانیا آسیب برسانند.

گلن گرینوالد، روزنامه نگار افشاگر گاردین در روز سه شنبه گفته بود که درحال رفتن از روزنامه گاردین است.

گرینوالد افشاگر از گاردین رفت

ادوارد اسنودن در آمریکا به جرم جاسوسی و افشا اطلاعات مربوط به آژانس امنیت ملی آمریکا، تحت تعقیب و در حال حاضر پناهنده موقت کشور روسیه است.
کد مطلب : 6527
https://aftana.ir/vdcb.5b0urhbsziupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی