پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
جالب است ۰
بر اساس تازه‌ترین افشاگری اسنودن، یکی از شاخه‌های آژانس امنیت ملی آمریکا وظیفه جمع آوری اطلاعات مالی در سطح جهان را برای اهداف جاسوسی بر عهده داشته است.
منبع : خبرگزاری فارس
بر اساس تازه‌ترین افشاگری اسنودن، یکی از شاخه‌های آژانس امنیت ملی آمریکا وظیفه جمع آوری اطلاعات مالی در سطح جهان را برای اهداف جاسوسی بر عهده داشته است. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، از جمله مهم‌ترین اطلاعات مورد کنترل از این طریق مبادلات مالی انجام شده از طریق کارت های اعتباری و داده های رد و بدل شده از طریق سوییچ بانکی سوئیفت بوده است که به عنوان سیستمی برای تبادل پیام‌های بانکی در سطح بین‌المللی عمل می‌کند.

شعبه‌ای از آژانس امنیت ملی آمریکا که وظیفه جاسوسی در این زمینه را بر عهده داشته پول را تعقیب کن یا Follow the Money نام داشته و اطلاعات مالی جمع آوری شده را در قالب سیستمی موسوم به Tracfin مورد تجزیه و تحلیل قرار می داده است.

Tracfin تنها در سال ۲۰۱۱ حاوی ۱۸۰ میلیون سند حاوی اطلاعات بوده که حدود ۸۴ درصد از آنها شامل داده های مرتبط با کارت های اعتباری بوده است. بر اساس گزارش مجله آلمانی اشپیگل، دولت آمریکا تلاش می‌کرده از طریق اطلاعات مالی و اقتصادی جمع آوری شده شبکه های تروریستی را نیز شناسایی کند.

نهادهای رگولاتوری، قضایی و پلیس، سازمان‌های دیپلماتیک و مجاری اطلاعاتی و همین طور متحدان خارجی آمریکا از جمله کانال‌های جمع آوری این اطلاعات بوده اند.

بر اساس یکی از اسنادی که اسنودن افشا کرده آژانس امنیت ملی آمریکا در تلاش بوده تا به مبادلات مالی انجام شده از طریق کارت های اعتباری ویزا در اروپا، خاورمیانه و آفریقا دسترسی پیدا کند. شرکت ویزا در واکنش بیانیه ای صادر کرده و می گوید اطلاعی در مورد دسترسی غیرمجاز به شبکه خود ندارد.

با این حال اسناد افشا شده توسط اسنودن نشان می دهد جاسوسان آمریکایی با جستجوی مفصل در شبکه مبادلات مالی پیچیده شرکت ویزا توانسته اند اطلاعات مورد نظرشان را پیدا کنند. آنها همچنین دست به سرقت اطلاعات از شبکه بین بانکی سویفت با بیش از هشت هزار عضو زده اند.
کد مطلب : 6339
https://aftana.ir/vdcc.1qea2bq1ola82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی