جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
ایران بد‌ترین وضعیت را در میان کشورهای منطقه دارد به نحوی که هم اکنون سهم ICT از تولید ناخالص داخلی در کشورهای منطقه ۷ درصد و در اروپا ۶ درصد است اما این سهم در ایران ۱. ۵ درصد است.
منبع : خبرگزاری ایلنا
ایران بد‌ترین وضعیت را در میان کشورهای منطقه دارد به نحوی که هم اکنون سهم ICT از تولید ناخالص داخلی در کشورهای منطقه ۷ درصد و در اروپا ۶ درصد است اما این سهم در ایران ۱. ۵ درصد است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای ورود اینترنت به ایران از ابتدا نیز مشکل داشتیم و باید بسیاری از نهادهای فرهنگی را متقاعد می‌کردیم.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، محمد‌رضا عارف امروز صبح در جمع فعالان نظام صنفی رایانه‌ای در خصوص برنامه‌های دولت احتمالی اخود در حوزه اینترنت گفت: از یكسو مسوولان بحث تهاجم فرهنگی را مطرح می‌کنند اما اینترنت را که با آن می‌تواند دیدگاههای فرهنگی ما را به دنیا ارایه کند، می‌بندیم.

وی با بیان اینکه در بحث اینترنت از ابتدا نیز مشکل داشتیم و باید بسیاری از نهادهای فرهنگی را متقاعد می‌کردیم به دوران تصدی خود در وزارت پست و تلگراف و تلفن اشاره کرد و گفت: در آن زمان برای اینکه راه را برای ورود اینترنت به کشور باز کنیم از دفتر نمایندگی آیت الله سیستانی شروع کردیم و مجوز گرفتیم؛ هنوز هم عده‌ای فکر می‌کنند باید با فناوری مخالفت کرد و با منطق در این حوزه برخورد نمی‌کنند بلکه نظر ما این است که تفکر شیعه را می‌توان از طریق اینترنت به دنیا معرفی کرد.

وی با بیان اینکه چطور می‌شود در یک استان ۶ بار استاندار عوض شود، گفت: عدم ثبات در وزارتخانه‌ها یکی دیگر از مشکلاتی است که هم اکنون کشور با آن مواجه است. چه دلیلی دارد که در یک دوره سه بار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عوض شود؟

عارف گفت: در زمینه پهنای باند اینترنت باید نگاه حاکمیتی را برداریم تا امکان توسعه این بخش فراهم شود، بنده اگر انتخاب شدم کارگروه‌هایی تشکیل می‌دهیم و با نخبگان در تمامی بخش‌های کشور تعامل کرده و برنامه‌هایم را اعلام می‌کنم.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اهمیت بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در همه بخش‌ها بر همه آشکار است و چنانچه به این بخش اهمیت داده شود نگرانی کشور در زمینه اشتغال و بیکاری از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه باید یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات باید ۲۰۰ هزار شغل در کشور به صورت مستقیم ایجاد کند.

عارف با بیان اینکه خیلی نمی‌توانیم به جذب سرمایه گذاری خارجی اکتفا کنیم، ادامه داد: جهت گیری ما در این عرصه بهره ‌وری است. همچنین وضعیت دنیا نشان می‌دهد که سهم توسعه ICT در رشد اقتصادی بالای ۷۰ درصد است که تا سال ۲۰۲۰ به ۸۰ درصد می‌رسد بر این اساس تاکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات باید از جمله اولویت‌های ما برای پیشرفت کشور باشد.

وی مهم‌ترین مشکل کشور را سهم ICT از تولید ناخالص داخلی عنوان کرد و گفت: ایران بد‌ترین وضعیت را در میان کشورهای منطقه دارد به نحوی که هم اکنون سهم ICT از تولید ناخالص داخلی در کشورهای منطقه ۷ درصد و در اروپا ۶ درصد است اما این سهم در ایران ۱. ۵ درصد است.

عارف با بیان اینکه ترانزیت ارتباطی در ایران مغفول مانده، اضافه کرد: ما می‌توانیم در منطقه یک بازار خوب ارتباطی و فناوری اطلاعاتی برای خودمان طراحی کنیم و با کیفیت تولیدات ICT به راحتی بتوانیم در منطقه نفوذ کنیم. نگاه ما علاوه بر مباحث اقتصادی، سیاسی و امنیتی است و ICT می‌تواند تضمینی برای این بخش‌ها باشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت از بخش خصوصی را یک الزام عنوان کرد و گفت: نظام‌های صنفی با حداقل دخالت دولت باید تقویت شوند و جهت گیری اصلیمان باید به سمت تولید با محور کار بخش خصوصی باشد.


کد مطلب : 5550
https://aftana.ir/vdcg.n9nrak9nzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی