پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
جالب است ۰
دکتر علی اکبر ولایتی:

دفاع در حوزه سایبری یک ضرورت است

از فضای مجازی می توان به عنوان ابزاری برای فرصت استفاده کرد و حتی این ابزار می تواند نوعی تهدید تلقی شود.
منبع : خبرگزاری مهر
با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز اصلاح تعرفه ها، بیمه سلامت ایرانیان جایگزین بیمه های نیم بندی می شود که هم اکنون مردم از آن استفاده می کنند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، علی اکبر ولایتی امروز در بازدید از مرکز ملی فضای مجازی اهداف خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد و اظهار داشت: امروز در کشور ما از فضای مجازی استفاده های بسیاری می شود به نحوی که دیگر نمی توان کلمه مجازی را برای آن به کار برد چرا که این فضا دیگر غیر واقعی نیست و عین واقعیت است.

بازیهای اینترنتی ۲۰ میلیون ایرانی را درگیر خود کرده است

وی با بیان اینکه بازی های الکترونیکی و اینترنتی نزدیک به ۲۰ میلیون ایرانی را درگیر کرده، اضافه کرد: در صنعت بازی های رایانه ای باید به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

ولایتی با بیان اینکه از فضای مجازی می توان به عنوان ابزاری برای فرصت استفاده کرد و حتی این ابزار می تواند نوعی تهدید تلقی شود، افزود: عملا در اخبار سیاسی دیده ایم که دولت ها به قوت سایبری ایران اقرار کرده اند. برای مثال در بحث انرژی هسته ای سعی داشتند رآکتور هسته ای ما را در بوشهر با مداخله اینترنتی از کار بیندازند. بر این اساس دفاع در این حوزه یک ضرورت است.

وی گفت: یکی از ارکان جنگ آینده اینترنت است که ما می توانیم از طریق اینترنت و گسترش ابزارهای فناوری اطلاعات با این حملات مقابله کنیم.

ولایتی آموزش از راه دور از طریق اینترنت را در کشور پهناور ایران از دیگر ضروریات عنوان کرد و گفت: خدمات آموزشی برای آحاد ملت ایران باید یکسان باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید عدالت در توزیع امکانات در کشور اعمال شود، خاطر نشان کرد: امکانات تحصیلی با استفاده از فناوری اطلاعات، خدمات درمانی و آموزشی باید به صورت یکسان در اختیار همه قرار گیرد.

کاهش هزینه های بیمار با فناوری اطلاعات

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور که دسترسی به امکانات اینترنت را برای همه الزامی عنوان کرده است، افزود: در حوزه سلامت برای کاهش هزینه های بیمار استفاده از فناوری اطلاعات یکی از اقدامات مهم زیربنایی خواهد بود. بر اساس این برنامه شبکه سلامت در سراسر کشور، پزشک خانواده و سیستم ارجاع باید تصویب شود و امکانات پزشکی در سراسر ایران ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان برنامه پنجم باید تمامی مردم از امکانات الکترونیکی برخوردار باشند، اضافه کرد: بیمه ای که من برای ایرانیان در نظر گرفته ام متکی به توسعه شبکه الکترونیکی خواهد بود و سلامت رایگان را برای ایرانیان به ارمغان می آورد.

ولایتی با بیان اینکه هم اکنون دفترچه بیمه حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد هزینه بیماران تقبل می کند، ادامه داد: مردم از جیبشان حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد هزینه بیماری خود را پرداخت کنند اما این میزان باید به ۳۰ درصد برسد.

این کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اصلاح تعرفه ها در حوزه بیمه الزامی است، خاطر نشان کرد: بیمه سلامت ایرانیان جایگزین بیمه های نیم بندی خواهد شد که هم اکنون وجود دارد. در اجلاس اخیر تشخیص مصلحت نظام نیز طرحی برای اصلاح تعرفه ها عنوان شده است تا بتوانیم این خدمات را طبق قانون به سمت خدمات رایگان پیش ببریم.

ولایتی با بیان اینکه نباید تبعیضی میان دفترچه بیمه روستائیان و شهرنشینان باشد، تصریح کرد: پرونده الکترونیکی سلامت می تواند به صورت یکپارچه تمامی اطلاعات آحاد جامعه را در اختیار نظام سلامت کشور قرار دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت صنعت زودبازده، کم هزینه و پردرآمد نرم افزار اشاره کرد و گفت: امروز هند دومین تولید کننده نرم افزار در دنیاست و یکی از اقدامات مهم و زیربنایی خود را بر اساس این صنعت در توسعه آموزش به کار گرفته است. به نحوی که هم اکنون صادرات این کشور در حوزه نرم افزار ارزآور بوده و متخصصان هندی به دیگر نقاط دنیا اعزام می شوند. بر این اساس کارکردن بر روی فضای مجازی می تواند درآمد فوق العاده ای در عرصه صادرات خدمات الکترونیکی برای ما به همراه داشته باشد.

ساماندهی خدمات صوت و تصویر روی اینترنت

ولایتی کشاورزی یکپارچه را با استفاده از فضای مجازی موضوعی حیاتی دانست که باید سامان پیدا کند همچنین بانک اطلاعات محتوای صوت و تصویر در فضای مجازی از دیگر مواردی است که ولایتی به آن اشاره کرد و گفت: باید مرکزی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و صدا و سیما برای ساماندهی خدمات صوت و تصویر بر روی اینترنت ایجاد شود تا جوانان و نوجوانان در معرض مخاطرات چند رسانه ای این بخش قرار نگیرند و به جای برخورد سلبی به سمت اهداف مد نظر هدایت شوند.

این کاندیدای ریاست جمهوری گردش مالی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی را یک هزار میلیارد دلار در جهان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ایران یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهد باید سهم ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران در این حوزه متصور شد که این امر نیازمند فراهم کردن زیربنای لازم در این بخش است.
کد مطلب : 5548
https://aftana.ir/vdcd.o0k2yt0kja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی