جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
نمایشگاه سبیت امسال که از دوشنبه (۱۴ اسفند، ۴ مارس) رسما گشایش یافت، اقتصاد مبتنی بر فعالیت‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی و سیستم‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر ابرهای مجازی را در کانون توجه خود قرار داده است.
منبع : نمایشگاه سبیت
نمایشگاه سبیت امسال که از دوشنبه (15 اسفند، 5 مارس) رسماً گشایش یافت، اقتصاد مبتنی بر فعالیت‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی و سیستم‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر ابرهای مجازی را در کانون توجه خود قرار داده است.  

شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی که با سرعتی چشمگیر بر نفوذ و تاثیر خود بر زندگی شهروندان سراسر جهان می‌افزایند، جهان را متحول کرده‌اند. نمایشگاه سبیت ۲۰۱۳ در شهر هانوفر آلمان که از مهم‌ترین رویدادهای دنیای دیجیتال در جهان است، امسال تمرکز خود را بر تغییراتی قرار داده که این محیط‌های مجازی در مدل‌های تجاری رایج پدید آورده‌اند. 

موضوع محوری نمایشگاه سبیت، اقتصاد مبتنی بر به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها در جهان مجازی است؛ مفهومی که اصطلاح انگلیسی Shareconomy را برای توصیف آن انتخاب کرده‌اند. «شراکونومی» از ترندهای بزرگ تکنولوژی در دنیای امروز است و در آینده تغییراتی اساسی در جهان پدید خواهد آورد. 

شراکونومی، آینده دنیای تکنولوژی و ارتباطات دیجیتال اشاره این مفهوم فقط به «اشتراک گذاری» اطلاعات در فضای مجازی نیست، بلکه طراحی مدل‌های نوین و خلاقانه اقتصادی برای به‌اشتراک‌گذاری زیرساخت‌های ارتباطی، دانش، منابع، سرویس‌ها ماشین‌ها، محصولات کمپانی‌ها، ساختمان‌ها و شماری از موارد دیگر را هم در بر می‌گیرد. 

مسئولان برگزاری نمایشگاه سبیت می‌گویند به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها در شبکه‌های اجتماعی از بزرگ‌ترین ترندهای امروز جهان دیجیتال است و همین موضوع، بر نگرش کاربران و کمپانی‌ها تاثیرات عمیقی بر جای گذاشته است.
 
سبیتی‌ها معتقدند زمان پرداختن به ایده‌ها و پارادایم‌های نوین فرارسیده است. بازدیدکنندگان سبیت ۲۰۱۳ می‌توانند در طول برگزاری نمایشگاه با چالش‌ها و فرصت‌هایی که شراکونومی در برابر کمپانی‌های تکنولوژیک قرار داده آشنا شوند. گذشته از این، ذخیره‌سازی ابری (Cloud Computing) و انتقال داده‌ها به ابرهای مجازی نیز از روندهای رو به گسترش جهان تکنولوژی است که در نمایشگاه سبیت امسال هم توجه ویژه‌ای به آن خواهد شد. 

سیستم‌های نوین ذخیره‌سازی داده‌ها، در دنیای امروز که استفاده از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان به طور انفجاری رو به افزایش است، مدل‌های تجاری را دستخوش تغییرات جدی کرده و از هزینه‌های جاری کمپانی‌ها هم تا حدود زیادی کاسته است. 

تکنولوژی ابرهای هوشمند، انقلاب دیگری را در دل انقلاب انفورماتیک رقم خواهد زد و زمینه‌ساز وب ۳.۰ خواهد بود. اپلیکیشن‌های تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، رسانه‌های آنلاین، امنیت دیجیتال و تکنولوژی‌های پوشیدنی‌، از دیگر ترندهایی هستند که در سبیت ۲۰۱۳ مورد توجه خواهند بود.
 
آلمان در جست‌وجوی ۴۰ هزار متخصص آی‌تی فن‌آوری اطلاعات امروز از پول‌ساز‌ترین حوزه‌های تجاری در جهان است. بر اساس آماری که کمپانی آلمانی بیت‌کوم منتشر کرده، گردش مالی جهان تکنولوژی در سال ۲۰۱۳ با بیش از پنج درصد افزایش نسبت به سال گذشته، از مرز ۳/۵ تریلیون دلار هم خواهد گذشت. کسر بزرگی از این رقم عظیم به صندوق غول‌های تکنولوژیک آمریکایی نظیر آی‌بی‌ام، مایکروسافت و گوگل سرازیر می‌شود. 

کمپانی‌های آلمانی درصددند تا با تقویت فرهنگ استارت‌آپ و تسهیل امکان فعالیت کارآفرینان دیجیتال در این کشور، بتوانند در سال‌های آتی رقابت نزدیک‌تری با پیش‌تازان این عرصه داشته باشند.
 
بازار کار دنیای فن‌آوری همچنان رو به رشد است. تنها در آلمان بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی خالی برای متخصصان فن‌آوری اطلاعات وجود دارد. برگزارکنندگان سبیت قصد دارند با فراهم کردن فرصت گفت‌وگوی جویندگان کار با کمپانی‌هایی که به دنبال نیروی کار متخصص هستند، بستری برای شناسایی متخصصان و پر کردن خلاء نیروی انسانی در حوزه فن‌آوری‌های دیجیتال بسازند.
کد مطلب : 5013
https://aftana.ir/vdca.6nmk49nwe5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی