پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
جالب است ۰
با حضور 70 کشور

سبیت ۲۰۱۳ آغاز شد

CeBIT‌ آلمان در هانوور با حضور ۴۱۰۰ کمپانی از ۷۰ کشور از امروز ۵ مارس الی ۹ مارس (۱۵ الی ۱۹ اسفند) آغاز به کار کرد.
CeBIT‌ آلمان در هانوور با حضور ۴۱۰۰ کمپانی از ۷۰ کشور از امروز ۵ مارس الی ۹ مارس (۱۵ الی ۱۹ اسفند) آغاز به کار کرد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، تمرکز اصلی نمایشگاه امسال روی دو موضوع یعنی کلود وshareconomy خواهد بود. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دونالد تاسک نخست وزیر لهستان (بعنوان کشور پارتنر و مشارکت جو در سبیت) نمایشگاه را افتتاح خواهند کرد و تخمین زده می شود ۳۵۰ هزار نفر (مانند سال گذشته) دست کم، در نمایشگاه امسال بعنوان کارشناس و علاقمند به محصولات های- تک شرکت کنند. 

هارتویگ ون سان سخنگوی دویچه مسی برگزار کننده این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه CeBIT به عنوان یک نمایشگاه بین المللی درحال رشد است چرا که کشورهای آسیایی و آفریقایی بیش از گذشته به جرگه کشورهای دارای فناوری اطلاعات ملحق می شوند.

این درحالی است که حتی با تعداد ثابت شرکت کنندگان، نمایشگاه CeBIT با روزهای اوج خود در زمان حباب دات کام فاصله زیادی دارد، زمانی که ۸ هزار شرکت برای حضور در این نمایشگاه قصد داشتند از یکدیگر پیشی بگیرند.

حباب دات کام یک حباب اقتصادی در خلال سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ میلادی بود که طی آن بازارهای بورس سهام کشورهای صنعتی دنیا شاهد رشد سریع ارزش مالی خود بودند که از رشد بخش اینترنت و شاخه‌های مرتبط با آن ناشی می شد.

از مشخصه‌های این دوره تاسیس (که در بسیاری موارد به شکست اقتصادی انجامید) گروه جدیدی از شرکتهای بر پایهٔ اینترنت بود که به طور کلی به آنها شرکتهای دات-کام گفته می شد. شرکتها دریافته بودند که اگر یک پیشوند "-e" به ابتدای نام خود ویا یک پسوند ".com" انتهای نام خود بیافزایند، بهای سهام آنها در بازار افزایش می یابد.


کاربران نه تنها دیتای دیجیتال خود را روی اینترنت به اشتراک می گذارند، بلکه مدل های به اشتراک گذاری برای محصولاتی مانند اتومبیل و آپارتمان و سایر صنایع را نیز ساماندهی می کنند و آینده بیزینس ، مفاهیم، دیتا، منابع، زیرساختهای کسب و کار به این سمت و سو یعنی shareconomy خواهد رفت.

موضوع کلود وسرویس های مربوط به آن و دسترسی به پلتفورم های کلود نیز در این نمایشگاه و محصولات مرتبط عرضه خواهد شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

دنیای های تک از سخت افزار به سوی نرم افزار و حالا به سوی سرویس در حال حرکت است و کلود و سرویس های زیر مجموعه آن نیز برای کسب و کارهای مختلف در همین راستا ارزیابی می شود. 

نمایشگاه CeBIT رقابتی با نمایشگاه زرق و برق دار کالاهای مصرفی الکترونیک در لاس وگاس و کنگره جهانی موبایل بارسلون است که اخیر به پایان رسیده است. 

CES در لاس وگاس امسال مورد انتقاد واقع شد و باید دید CeBIT به کدام جهت خواهد چرخید و چه اتفاقاتی در ان رخ خواهد داد.

فرصتهای دنیای دیجیتال در آینده برای کسب و کارهای جوان در حدود ۱۰۰ ورک شاپ در CeBIT مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. 

صنعت فناوری امسال با حالتی سرسختانه وارد CeBIT می شود چرا کهBITKOM به عنوان گروه پیش بینی صنایع آلمانی پیش بینی کرده است که میزان هزینه هایی که بازدید کنندگان امسال در این نمایشگاه صرف خرید می کنند ۵.۱ درصد افزایش می یابد و به ۳.۵ تریلیون دلار می رسد.

فناوری های مرتبط با اینترنت یا همان Internet of Things مانند چت با یخچال و ... در این نمایشگاه مانند CES و MWC در بارسلونا از دیگر بخش های داغ نمایشگاه خواهد بود.
کد مطلب : 5006
https://aftana.ir/vdcc.xqpa2bqxela82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی