جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، هدف ما تبدیل ایده ها به محصول است. در این راستا نیز به دنبال پرورش ایده ها هستیم. در واقع ما در پژوهشگاه یاری دهنده و تسهیل ساز هستیم و طرح های مشترکی با چند شرکت خصوصی نیز در این راستا داشته ایم.
اولین روز نخستین همایش ملی مدیریت کارآفرینی در فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران به همراه نمایشگاه جنبی، ساعت ۱۷، سه شنبه ۱۶ آبان ماه به پایان رسید. 

به گزارش افتانا(پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، در مراسم افتتاحیه این همایش، دکتر فاطمی، رئیس پژوهشکده علوم و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به ضرورت برگزاری چنین همایش هایی گفت:کارآفرینی در حوزه IT جذاب و البته پر چالش است و امیدواریم این همایش ها کارآفرینان برتر را به جامعه معرفی کند.

وی در مورد فعالیت های این پژوهشگاه به مدیریت تجاری سازی اشاره کرد و گفت:در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، هدف ما تبدیل ایده ها به محصول است. در این راستا نیز به دنبال پرورش ایده ها هستیم. در واقع ما در پژوهشگاه یاری دهنده و تسهیل ساز هستیم و طرح های مشترکی با چند شرکت خصوصی نیز در این راستا داشته ایم.

فاطمی بخش خصوصی را مهمترین بخش کارآفرین دانست و افزود: باید در شرکت های دانش بنیان و تحقیق محور پژوهش هایی صورت گیرد. زیرا به اعتقاد من این شرکت ها محل اتصال خیلی خوبی بین بخش خصوصی و دانشگاهیان و پژوهشگاهها محسوب می شوند.

وی نحوه و چگونگی شناسایی کارآفرینان را مهمترین وظیفه چنین همایش هایی عنوان کرد و در این مورد یادآور شد: وزارت علوم از طریق شرکت های دانش بنیان می توانند فرصتی را برای حضور کارآفرینان و حضور آنها در جامعه فراهم کنند.

همچنین در روز اول همایش ملی کارآفرینی در ICT، پژوهشگرانی که مقالات آنها توسط هیئت علمی همایش پذیرفته شده بود، نیز به ارائه مقالات خود پرداختند. 

نقش فناوری اطلاعات در ایجاد مزیت رقابتی در شرکت های کوچک و متوسط توسط عاطفه ذوالفقاری ارائه شد. وی مزیت رقابتی را عبارت از میزان فزونی جذابیت پیشنهادهای شرکت در مقایسه با رقبا از نظر مشتریان معرفی کرد. 

به اعتقاد وی، به عبارتی دیگر مزیت رقابتی تمایز در ویژگی ها یا ابعاد هر شرکتی است که آن را قادر به ارائه خدمات بهتر از رقبا (ارزش بهتر) به مشتریان می کند و مزیت رقابتی ارزش های قابل ارائه شرکت برای مشتریان است. به نحوی که این ارزش ها از هزینه های مشتری بالاتر باشد. 

بررسی چگونگی تاثرگذاری موانع بانکداری الکترونیکی بخش کارآفرینی در ایران، یکی دیگر از مقالات ارائه شده در این همایش بود. در این مقاله بانکداری الکترونیک دارای جهشی بی سابقه معرفی شد. برای ورود به بازارهای جهانی و عضویت در سازمان تجارت جهانی،داشتن نظام بانکی کارآمدی که بتواند با دقت و با تکنولوژی هم سطح با بانک های پیشرفته رقابت کند نیز ضروری عنوان شد. 

کارآفرینان نیز به عنوان واحدهای تجاری جدید و کوچکی که به دنبال بهره برداری از فرصت ها هستند تا گوی سبقت را از سایرین بربایند، نیازمند استفاده از نظام بانکداری الکترونیکی در زمینه های گوناگونی چون: اقتصادی، اجتماعی و… معرفی شدند. چرا که کاربرد بانکداری و تجارت الکترونیک اثرات مثبت و قابل توجهی بر نحوه عملکرد آنها به عنوان بنگاه های اقتصادی خواهد داشت. 

لازم به ذکر است، کارآفرینان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران همچنین در نمایشگاه جنبی که همزمان با این همایش برگزارشد، به معرفی دستاوردها و خدمات خود پرداخته و حاضرین در این همایش، از این دستاوردها بازدید کردند.
گفتنی است روز دوم و پایانی این همایش و نمایشگاه تخصصی آن فردا از ساعت ۱۰ صبح آغاز و با برپایی جشن کارآفرینی و مراسم اهدای تندیس پرتو زرین کارآفرینی به کارآفرینان برتر پایان خواهد یافت.
کد مطلب : 3891
https://aftana.ir/vdcc.oq1a2bq4sla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی