کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراض دو تشکل صنفی فاوا به عملکرد مرکز مدیریت راهبردی افتا

21 مهر 1403 ساعت 11:00

کانون هماهنگی افتا و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، طی نامه‌های جداگانه، به عملکرد مرکز مدیریت راهبردی افتا اعتراض کردند.


کانون هماهنگی افتا و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، طی نامه‌های جداگانه، به عملکرد مرکز مدیریت راهبردی افتا اعتراض کردند.
 
به گزارش افتانا، مدتی است که شرکت‌های فناوری اطلاعات، اعتراضات متعددی را نسبت به عملکرد مرکز افتا ابراز می‌کنند. مشکلاتی از قبیل مدت‌زمان طولانی و گاهی بسیار طولانی که برای ثبت درخواست و یا تمدید مجوز افتا وجود دارد و گاهی این فرایند بیش از یک سال به‌طول می‌انجامد. درخواست مجوز افتا توسط نهادهای گوناگون که عموما نیز یا مجوز افتا در آن حوزه‌ها صادر نمی‌شود و یا اساساً ارتباطی با امنیت فاوا ندارند مشکل دیگری است که درنتیجة‌ آنها، مجوز افتا به یکی از گلوگاه‌های کسب‌و‌کارها تبدیل شده است. گلوگاهی که مشکلات بیمه و مالیات کم‌کم در مقابل آن درحال رنگ باختن هستند.
 
از دیگر سو، صدور بخش‌نامه‌ها و اطلاعیه‌های مرکز افتا مبنی بر محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای به‌کارگیری محصولات مختلف خارجی، نیز تاثیر مستقیمی بر بازار بخش خصوصی و تقاضای بخش دولتی گذاشته است.
 
در همین راستا، دو تشکل فناوری اطلاعات در نامه‌هایی به این موارد اعتراض کرده و خواهان ایجاد شفافیت در فرایندها، پاسخگویی و الزام به رعایت قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار شده‌اند.
 
کانون هماهنگی افتا و سازمان نصر کشور، ضمن اعتراض به این رویه‌ها که ترویج قاچاق، اخلال در فرایند دور زدن تحریم‌ها، خالی شدن زیرساخت‌های کشور از محصولات ضروری امنیتی و درنهایت خروج و مهاجرت نیروهای متخصص را سبب می‌شود، خواهان اصلاح رویه‌های فعلی و حمایت بیشتر و تسهیل رویه‌های تنظیم‌گری شده‌اند.
 


کد مطلب: 22493

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/22493/اعتراض-دو-تشکل-صنفی-فاوا-عملکرد-مرکز-مدیریت-راهبردی-افتا

افتانا
  https://www.aftana.ir