سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 23 Apr 2024
جالب است ۱
نخستین نشست دبیران ستادهای توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به میزبانی مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی برگزار شد.
نخستین نشست دبیران ستادهای توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به میزبانی مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی برگزار شد.
 
به گزارش افتانا، در نخستین نشست دبیران ستادهای توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به میزبانی مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی بر تسریع عبور از دوره گذار برای ورود به فعالیت‌های موثر در این ستادها تاکید شد.
 
این نشست با حضور دبیران «ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو»، «ستاد راهبردی علوم و فناوری‌های شناختی»، «ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم»، «ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته»، «ستاد توسعه فناوری‌های زیستی و پزشکی دقیق» و «ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات» برگزار شد.
 
در این نشست مهدی الیاسی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی، تاریخچه‌ای از تشکیل معاونت علمی، روند شکل‌گیری و توسعه زیست بوم نوآوری و تاریخچه تصویب قوانین اثرگذار در این حوزه ارائه کرد. همچنین بیان نظریات توسعه فناوری و محورهای فعالیت ستادهای توسعه فناوری که در دوره جدید بنا به درخواست مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی مورد بازنگری قرار گرفته است، از موارد دیگری بود که از سوی نمایندگان این معاونت ارائه شد.
 
در ادامه این نشست عماد احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو که یکی از ستادهای باسابقه کاری طولانی در معاونت است؛ نکاتی موثر در رابطه با شیوه اداره ستادها و تجربیات حاصل شده از فعالیت این ستاد عنوان کرد. محور اصلی این ارائه انتقال تجربیات حاصل شده در طی سالیان گذشته از فعالیت این ستاد به ستادهای تازه ‌تاسیس و تسریع عبور از دوره گذار برای ورود به فعالیت‌های موثر در این ستادها بود.
 
«ارائه روال‌های اداری و جاری میان مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی و ستادهای توسعه فناوری با هدف هماهنگی هرچه بیشتر» و «معرفی ساختار سازمانی ستادهای توسعه فناوری و فعالیت‌های مربوط به تصویب و ابلاغ برنامه‌ها» نیز مواردی بود که نمایندگان مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه به آنها اشاره کردند.
 
نخستین نشست دبیران ستادهای توسعه فناوری در سال 1402 با بیان رویکردهای کلی مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی در سال جدید و اقدامات آتی ستادها توسط شقایق حق‌جوی جوانمرد؛ خاتمه یافت.
 
لازم به ذکر است با توجه به تغییر ساختار انجام گرفته در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تشکیل 9 ستاد ذیل مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی مورد تصویب قرار گرفته که از این جمله 4 ستاد جدید هستند و سایر ستادهای توسعه فناوری نیز با توجه به رویکرد جدید مبنی بر تفکیک توسعه بازار از توسعه فناوری، با تغییراتی در رویکردها همراه خواهند بود. به همین منظور برگزاری چنین نشست‌هایی در ادامه فعالیت‌های مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی به منظور هماهنگی هرچه بیشتر با این ستادها مدنظر خواهد بود.
کد مطلب : 20911
https://aftana.ir/vdccsoqi.2bqxs8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی