پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
جالب است ۰
شرکت مایکروسافت در نظر دارد مرورگر اختصاصی خود را برای وبگردی امن‌تر از گذشته کند.
شرکت مایکروسافت در نظر دارد مرورگر اختصاصی خود را برای وبگردی امن‌تر از گذشته کند.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، به لطف به روز رسانی امنیتی بزرگ مایکروسافت، ایمنی آنلاین برای کاربران اج، مرورگر اختصاصی ویندوز بسیار آسان‌تر خواهد شد.
 
این غول نرم‌افزاری فاش کرده است که در حال کار بر روی یک به‌روزرسانی برای مرورگر وب خود است که «امنیت پیشرفته» را به عنوان پیش فرض برای کاربران در همه جا به ارمغان می‌آورد.
 
این قابلیت شامل افزودن سیستم عامل و محافظت‌های سخت‌افزاری اضافی برای اج است که شرکت می‌گوید در صورت ترکیب، به ارائه «دفاع در عمق» کمک می‌کند و استفاده از یک آسیب‌پذیری وصله‌نشده را برای یک سایت مخرب برای نوشتن در حافظه‌های اجرایی دشوارتر از همیشه می‌کند.
 

امنیت پیشرفته اج

در ادامه، کاربران اکنون یک بنر اضافی با عبارت «امنیت افزوده» را در نوار پیمایش URL در اج مشاهده خواهند کرد که فوراً به شما اطلاع می‌دهد که محافظت بیشتری برای آن سایت خاص دارید.
 
این شرکت در یک پست وبلاگی با اعلام این خبر نوشت: مایکروسافت اج در حال اضافه کردن محافظت‌های امنیتی پیشرفته برای ارائه یک لایه حفاظتی اضافی هنگام مرور وب و بازدید از سایت‌های ناآشنا است.
 
پلتفرم وب به گونه‌ای طراحی شده است که با استفاده از فناوری‌های قدرتمندی مانند جاوا اسکریپت، تجربه مروری غنی را در اختیار شما قرار دهد. از سوی دیگر، این قدرت می‌تواند در هنگام بازدید از یک سایت مخرب به کاربران هشدار دهد. با حالت امنیتی پیشرفته، مایکروسافت اج به کاهش ریسک کمک می‌کند. حمله‌ای با اعمال خودکار تنظیمات امنیتی محافظه‌کارانه‌تر در سایت‌های ناآشنا و در طول زمان با ادامه مرور شما سازگار می‌شود.
 
کاربران می‌توانند استثناهایی را برای وب‌سایت‌های معتمد خاصی ایجاد کنند که در آن‌ها امنیت پیشرفته می‌تواند غیرفعال یا به‌طور دائم فعال شود. ادمین‌های سازمانی همچنین می‌توانند برای مسدود شدن یا مجاز بودن وب‌سایت‌های خاصی پیکربندی کنند.
 
مایکروسافت در ورود خود به نقشه راه رسمی مایکروسافت ۳۶۵ اشاره کرد که حالت امنیتی پیشرفته به طور پیش‌فرض به حالت متعادل برای سیستم‌های x64 Windows، x64 macOS، x64 Linux و ARM64 روشن می‌شود.
 
این به‌روزرسانی فعلاً به‌عنوان «در حال توسعه» فهرست شده است، اما تاریخ شروع برنامه‌ریزی‌شده‌ای در جولای ۲۰۲۳ دارد؛ زمانی که کاربران در سراسر جهان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
 
آمارهای اخیر Statcounter نشان می‌دهد که تلاش‌های مداوم مایکروسافت برای سوق دادن کاربران به سمت اج ممکن است اثر مطلوب را نداشته باشد. آخرین گزارش آن نشان می‌دهد که اج جایگاه دوم خود را در بازار مرورگرهای جهانی به دلیل ارائه Safari اپل از دست داده است، که اکنون ۱۱.۸۷ درصد از کاربران را به خود اختصاص داده است، در حالی که سهم اج در بازار ۱۱ درصد است. البته، این دو مرورگر از گوگل کروم بسیار عقب‌تر هستند که ۶۶.۱۳ درصد از بازار مرورگرها را به خود اختصاص داده است.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20908
https://aftana.ir/vdciv3ar.t1auu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی