کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سنگین‌ترین جریمه اتحادیه اروپا نصیب متا شد

3 خرداد 1402 ساعت 14:00

متا به دلیل مدیریت اشتباه داده‌های کاربران توسط اتحادیه اروپا ۱.۳ میلیارد دلار جریمه شد.


متا به دلیل مدیریت اشتباه داده‌های کاربران توسط اتحادیه اروپا ۱.۳ میلیارد دلار جریمه شد.
 
به گزارش افتانا به نقل از رویترز، متا با جریمه سنگین ۱.۲ میلیارد یورویی (۱.۳ میلیارد دلاری) توسط تنظیم کننده حریم خصوصی اتحادیه اروپا مواجه شد و همچنین به این شرکت مهلت پنج ماهه برای توقف انتقال داده‌های کاربران به ایالات متحده داده شد.
 
این جریمه که توسط کمیسر حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) اعمال شد، پس از آن صادر شد که متا به انتقال داده‌ها فراتر از حکم دادگاه اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ که پیمان انتقال داده اتحادیه اروپا و ایالات متحده را باطل کرد، ادامه داد.
 
این جریمه بالاتر از رکورد قبلی جریمه حریم خصوصی اتحادیه اروپا به مبلغ ۷۴۶ میلیون یورو است که توسط لوکزامبورگ به آمازون در سال ۲۰۲۱ داده شده بود.
 
یک دهه پیش، بحث‌ها در مورد نحوه ذخیره‌سازی داده‌ها توسط فیس‌بوک بالا گرفت؛ درست زمانی که مکش شرمز، فعال اتریشی حریم خصوصی با توجه به افشاگری‌های پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده یعنی ادوارد اسنودن، یک چالش قانونی را در مورد خطر جاسوسی ایالات متحده به وجود آورد.
 
متا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نسبت به این حکم، از جمله جریمه غیرموجه و غیرضروری که سابقه خطرناکی برای شرکت‌های بی‌شماری ایجاد می‌کند، درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.
 
این غول رسانه‌های اجتماعی مجدداً تاکید کرد که انتظار دارد پیش از اینکه انتقال داده‌ها را به حالت تعلیق درآورد، توافق جدیدی برای تسهیل انتقال امن داده‌های شخصی شهروندان اتحادیه اروپا به ایالات متحده به طور کامل اجرا شود.
 
این شرکت پیش‌تر هشدار داده بود که جلوگیری از انتقال داده‌ها باعث توقف خدمت‌دهی فیس‌بوک در اروپا می‌شود.
 
منبع: Reuters


کد مطلب: 20863

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/20863/سنگین-ترین-جریمه-اتحادیه-اروپا-نصیب-متا

افتانا
  https://www.aftana.ir