شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
جالب است ۰
رئیس شورای امنیت سایبری امارات برنده جایزه جهانی رهبری به عنوان بخشی از جوایز برتری امنیت سایبری در سال ۲۰۲۳ در جیسک گلوبال ۲۰۲۳ شد.
اختصاصی افتانا: رئیس شورای امنیت سایبری امارات برنده جایزه جهانی رهبری به عنوان بخشی از جوایز برتری امنیت سایبری در سال ۲۰۲۳ در جیسک گلوبال ۲۰۲۳ شد.

به گزارش افتانا، دکتر محمد حمد الکویتی، رئیس شورای امنیت سایبری امارات در جیسک گلوبال ۲۰۲۳ (GISEC Global 2023) توسط صدها نفر از رهبران سایبری از سراسر جهان به دلیل مشارکت برجسته خود در پیشرفت امنیت سایبری جهانی و تحول دیجیتال مورد تقدیر قرار گرفت.

دکتر الکویتی که همچنین رئیس امنیت سایبری دولت امارات متحده عربی است، به پاس مأموریت جسورانه‌اش در گسترش آگاهی و فرهنگ سایبری، توسعه استعدادهای سایبری، توانمندسازی همکاری‌های فرامرزی، و قرار دادن امارات متحده عربی در خط مقدم انعطاف‌پذیری سایبری بین‌المللی جایزه رهبری جهانی در بزرگترین رویداد امنیت سایبری خاورمیانه را از آن خود کرد.

دکتر الکویتی از زمان انتخاب شدن به عنوان رئیس امنیت سایبری امارات متحده عربی در دو سال پیش، چندین ابتکار کلیدی از جمله طرح برنده جایزه سایبری پالس شورای امنیت سایبری امارات متحده عربی را رهبری کرده است که آگاهی از فرهنگ سایبری را در سطح ملی فراهم و به این امر کمک می‌کند. شهروندان امارات از تأثیر حملات سایبری و ارائه راهنمایی برای محافظت از خود و خانواده خود در برابر تهدیدات دیجیتالی آگاه هستند.

محمد الکویتی

دکتر الکویتی در طول ۱۰ سال گذشته در بیش از ۵۰۰ سخنرانی، کارگاه و کنفرانس امنیت سایبری به عنوان سخنران اصلی و رهبر فکری، فعالانه شرکت داشته است و بیش از پنج میلیون ذینفع را از طریق شبکه‌های اجتماعی، کنفرانس‌ها و موارد دیگر تحت تأثیر قرار داده است. امارات متحده عربی تحت رهبری او، ۴۲ پله در شاخص جهانی امنیت سایبری سازمان ملل متحد ارتقا یافته است و در سال ۲۰۲۰ از رتبه ۴۷ در سال ۲۰۱۷ به رتبه پنجم جهانی در سال ۲۰۲۰ صعود کرده است.

مداخله به موقع و پیشگیرانه دکتر الکویتی نقش کلیدی در کاهش قرار گرفتن امارات در معرض حملات سایبری در طول همه‌گیری جهانی کرونا داشت و کاهش قابل توجهی در حملات فیشینگ، سرقت هویت، کلاهبرداری‌های مهندسی اجتماعی و سایر حملات رایج مشاهده شد.

الکویتی پس از دریافت این جایزه گفت: این جایزه نشان‌دهنده قدردانی جهانی از تلاش‌های مستمر امارات در زمینه امنیت سایبری و نتیجه اجتناب‌ناپذیر رهنمودها و دیدگاه‌های رهبری خردمند این کشور و همکاری همه تیم‌های ملی است که به ارتقای امارات در شاخص‌های رقابت‌پذیری جهانی کمک می‌کند.

در جشنواره برتری امنیت سایبری ۲۰۲۳ به افراد و سازمان‌هایی که برتری، نوآوری و رهبری در امنیت اطلاعات را بالا می‌برند، تجلیل می‌شود. دوره هشتم این جشنواره در سال جاری بیش از ۸۰۰ نفر در ۳۰۰ دسته را جذب کرد.

نمایشگاه جیسک گلوبال ۲۰۲۳ از ۱۴ الی ۱۶ مارس در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شد و شرکت‌ها و افراد زیادی در این نمایشگاه در جهت ارتقای امنیت سایبری جهانی شرکت کردند.
کد مطلب : 20546
https://aftana.ir/vdcg3n9x.ak9zt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی