سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 23 Apr 2024
جالب است ۰
دومین روز نمایشگاه جیسک گلوبال ۲۰۲۳

ضرورت همکاری در جهت تقویت امنیت سایبری

کارشناسان امنیت سایبری بر همکاری بیشتر شرکت‌ها در جهت تقویت امنیت سایبری جهانی تأکید کردند.
اختصاصی افتانا: کارشناسان امنیت سایبری بر همکاری بیشتر شرکت‌ها در جهت تقویت امنیت سایبری جهانی تأکید کردند.

به گزارش افتانا، جیسک گلوبال ۲۰۲۳ (GISEC Global ۲۰۲۳) که از روز گذشته کار خود را در مرکز تجارت جهانی دبی آغاز کرده است، جمعی از کارشناسان و شرکت‌های بزرگ امنیت سایبری را گرد هم آورده است تا در این رویداد بزرگ امنیت سایبری در خاورمیانه چالش‌ها و فرصت‌های موجود در جهان را بررسی کنند.

افسران ارشد امنیت اطلاعات منطقه‌ای و جهانی در مورد ایجاد یک «جامعه عملگرا» و راهبردهایی برای کمک به کسب‌وکارهای دیجیتال در منطقه در ایجاد انعطاف‌پذیری سایبری در حلقه افسران امنیت سایبری جیسک بحث کردند.

حلقه CISO که در روز دوم این رویداد با موضوع «ساخت مرزهای سایبری متحد» برگزار شد، به توافق رسید که همکاری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در صنعت امنیت سایبری برای مقابله با جرایم سایبری که اکنون یک تهدید دائمی در عصر دیجیتال است، حیاتی است.

از زمان راه‌اندازی حلقه CISO در سال گذشته، این جامعه کارشناسان امنیتی همفکر از بخش‌های مختلف را گرد هم آورده است تا در مورد مقابله با چالش‌های امنیت سایبری تبادل نظر کنند و به اولویت‌های حیاتی برای تقویت برنامه‌های تجاری، اقتصادی و امنیت ملی بپردازند. اعضای میزگرد در حلقه CISO امسال دکتر محمد الکویتی، رئیس شورای امنیت سایبری امارات؛ دکتر آلویسیس چئانگ، افسر امنیت اطلاعات هوآوی در خاورمیانه و آسیای مرکزی و هادی انور، افسر ارشد دفاع سایبری CPX حضور داشتند.

دکتر الکویتی خطاب به CISOها در سخنرانی اصلی خودبر اهمیت مشارکت و همکاری مبتنی بر ارزش‌های اعتماد و شفافیت برای دستیابی به هدف مشترک ایجاد تاب‌آوری سایبری بهتر تاکید کرد.

دکتر الکویتی

عضو شورای امنیت سایبری امارات متحده عربی مرکز عملیات امنیت ملی (NSOC) خود را در جیسک به نمایش گذاشت و دکتر الکویتی اهمیت آن را برجسته کرد و گفت: ما نمی‌توانیم آنچه را که توانایی اندازه گیری‌اش را نداریم، کنترل کنیم. ما این دید را داریم.

او توضیح داد که با اتصال همه مراکز عملیات امنیتی (SOC) در همه بخش‌ها در سطح ملی، شورای امنیت سایبری امارات می‌تواند دید بیشتری را برای رهبری کشور ایجاد کند.

هادی انور، افسر ارشد دفاع سایبری در CPX، افزود: CISOها در دنیای به سرعت در حال تغییر امروزی با چالش‌های امنیت سایبری زیادی مواجه هستند. داشتن یک مشاور مورد اعتماد برای مشاوره در مورد بهترین شیوه‌ها برای مبارزه با جرایم سایبری بسیار مهم است و اکنون بیش از هر زمان دیگری، همکاری مهم است. پلتفرمی مانند حلقه CISO ما را قادر می سازد تا به نیروها بپیوندیم و راه‌های مبارزه با تهدیدات سایبری و محافظت از چشم انداز سایبری امارات را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

در نظر گرفتن دبی به عنوان یک رهبر جهانی در نوآوری و امنیت
در سخنرانی اصلی روز دوم جیسک، عامر شرف، مدیر پشتیبانی و اتحاد مرکز امنیت الکترونیک دبی، در مورد تلاش‌های بخش دولتی و خصوصی برای تبدیل دیجیتالی دبی به امن‌ترین شهر جهان صحبت کرد.

شرف گفت: تعجبی نیست که تهدیدات سایبری با سرعتی مشابه فناوری‌های نوظهور در حال تکامل هستند. به همین دلیل است که ما باید با هم همکاری کنیم، چه بخش خصوصی و چه دولتی، تا روش‌هایی را برای محافظت از خود در برابر تهدیدات بالقوه‌ای که ممکن است از این فناوری‌ها ایجاد شود، توسعه دهیم. این در راستای استراتژی امنیت سایبری دبی است که هدف آن قرار دادن دبی در بین امن‌ترین شهرهای الکترونیکی جهان است.

عامر شرف

پادشاه هک سخت‌افزار رازش را برملا کرد
جو گرند، هکر سخت‌افزار، جادوگر فناوری و نویسنده، طرز فکر هک سخت‌افزار خود را برای حضار توضیح داد و نمایش زنده برخی از تکنیک‌های رایج هک را به نمایش گذاشت.

گرند گفت: حملات سایبری به طور مداوم در حال توسعه هستند. حملات پیچیده‌ای مانند تزریق خطا و تجزیه‌وتحلیل کانال جانبی که قبلاً به افرادی که در زمینه مهندسی دانش داشتند محدود می‌شد، اکنون رایج‌تر است.

گرند افزود: بنابراین، برای سازمان‌ها مهم است که اقدامات کاهشی مناسب برای مقابله با این حملات را در نظر بگیرند. سازمان‌ها با دانش هک سخت‌افزار می‌توانند به ذهنیت مهاجمان وارد شوند و محصولات خود را ایمن‌تر کنند.
کد مطلب : 20541
https://aftana.ir/vdcb8sb5.rhbgapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی