جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
اولین روز نمایشگاه جیسک گلوبال ۲۰۲۳

از مراسم افتتاحیه تا رونمایی از اولین پلیس متاورس

اختصاصی افتانا
در اولین روز از برگزاری رویداد جیسک گلوبال ۲۰۲۳، این نمایشگاه افتتاح و اولین پلیس متاورس در آن رونمایی شد.
اختصاصی افتانا: در اولین روز از برگزاری رویداد جیسک گلوبال ۲۰۲۳، این نمایشگاه افتتاح و اولین پلیس متاورس در آن رونمایی شد.

به گزارش افتانا، جیسک گلوبال ۲۰۲۳، بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین رویداد امنیت سایبری خاورمیانه، روز ۱۴ مارس در مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) افتتاح شد و برندها و کارشناسان پیشروی صنعت امنیت سایبری را گرد هم آورد تا انعطاف‌پذیری سایبری اقتصاد دیجیتال رو به رشد منطقه را تقویت کند.

دکتر محمد الکویتی، رئیس شورای امنیت سایبری امارات متحده عربی گفت: برای تعریف پارادایم‌های جدید امنیت سایبری، ما در حال جمع‌آوری یک گروه فوق‌العاده از رهبران امنیت سایبری در جیسک هستیم. شورای امنیت سایبری امارات متحده عربی به طور کامل از ابتکار جیسک برای ایجاد یک حلقه درونی برای رهبران امنیت سایبری (اینفوسک) برای بحث در مورد چالش‌های حیاتی و کمک به ایجاد انعطاف‌پذیری سایبری مشاغل و شرکت‌ها در امارات متحده عربی و جهان حمایت می‌کند.

جیسک گلوبال 2023

جیسک از ۱۴ تا ۱۶ مارس ۲۰۲۳ میزبان بیش از ۵۰۰ غرفه‌دار از ۵۳ کشور است. همچنین دارای برنامه‌هایی با شرکت بیش از ۲۰۰ ساعت محتوای فراگیر، بیش از ۳۰۰ سخنرانی پیشروی InfoSec و هزار هکر برتر اخلاقی جهان برای کمک به بازار رو به رشد امنیت سایبری خاورمیانه است که انتظار می‌رود ارزش آن تا سال ۲۰۳۰ به ۳۱ میلیارد دلار برسد.

شرکت تحقیقانی فراست اند سالیوان (Frost & Sullivan) می‌گوید ارزش بازار امنیت سایبری خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ به ۷.۵ میلیارد دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در هفت سال آینده با نرخ سالانه نزدیک به ۲۰ درصد رشد کند. امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اسرائیل با اکوسیستم‌های امنیت سایبری پررونق و ابتکارات و سیاست‌های حمایتی دولت به‌عنوان مقاصد ترجیحی برای دانشگاهیان، مشاغل، تحقیقات و نوآوری در زمینه امنیت سایبری ظاهر شده‌اند.

اولین پلیس متاورس در جهان راه‌اندازی شد
در رویداد اصلی روز اول جیسک گلوبال، دکتر مادان اوبروی، مدیر اجرایی فناوری و نوآوری اینترپل کشور سنگاپور، اولین پلتفرم پلیس جهانی متاورس، اولین پلتفرم مجازی طراحی شده برای جامعه جهانی مجری قانون را معرفی کرد.

دکتر اوبروی

دکتر اوبروی گفت: مانند سایر فناوری‌های همیشه در حال تکامل، متاورس فرصت‌ها و چالش‌های منحصربه‌فردی را برای مجریان قانون نشان می‌دهد، بنابراین، ما باید بدانیم که چه آسیبی می‌تواند در متاورس یا از طریق آن رخ دهد. این موارد شامل جرائمی است که تهدیدات جنایی موجود مانند جنایات علیه کودکان، آزار و اذیت، جرایم سایبری و کلاهبرداری را منعکس می‌کند. در عین حال، متاورس اشکال جدیدی از جنایت - به نام جنایات متا - مانند جرایم دارک‌ورس یا دارایی مجازی سه‌بعدی یا آسیب به آواتارها و سوء استفاده از آن‌ها را تولید خواهد کرد.

امسال، بزرگترین رویداد امنیت سایبری منطقه، بزرگترین تهدیدات دیجیتال از حمله به بات‌نت مانتیس گرفته تا هک از طریق ChatGPT را از بین می‌برد.
کد مطلب : 20539
https://aftana.ir/vdci3war.t1aup2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی