جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰

گردهمایی بزرگان فناوری جهان در جیتکس ۲۰۲۲

اختصاصی افتانا- سودابه محمدپور
نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ رهبران فناوری اطلاعات در سراسر دنیا را گرد هم می‌آورد تا آن‌ها را برای برای اقتصاد وب ۳.۰ به چالش بکشد.
نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ رهبران فناوری اطلاعات در سراسر دنیا را گرد هم می‌آورد تا آن‌ها را برای برای اقتصاد وب ۳.۰ به چالش بکشد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، دبی در روزهای آینده به مرکز دیجیتال جهان تبدیل خواهد شد زیرا امارات متحده عربی میزبان بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان یعنی نمایشگاه فناوری اطلاعات خلیج فارس یا به اختصار جیتکس (GITEX) است که پیشرفته‌ترین شرکت‌ها و بهترین ذهن‌ها را برای غوطه‌ور شدن عمیق در ایجاد اقتصاد وب ۳.۰ گرد هم می‌آورد.

نمایشگاه جیتکس از ۱۰ تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ (مصادف با ۱۸ الی ۲۲ مهر ۱۴۰۱) در مرکز تجارت جهانی دبی برپا خواهد شد و کمتر از دو روز به افتتاح این نمایشگاه باقی مانده است. امسال قرار است ۵ هزار شرکت در ۲۶ سالن در مساحتی به اندازه ۲ میلیون فوت مربع دستاوردهای جدید خود را به نمایش بگذارند.

چهل و دومین دوره نمایشگاه جیتکس که بزرگترین آن نیز هست با هفت موضوع متمرکز بر متاورس، آینده غیر متمرکز اینترنت و اقتصاد دیجیتال پایدار جهانی پیگیری خواهد شد و کاربردی‌ترین مطالب در آن ارائه خواهد شد.

گسترش مداوم این رویداد پنج روزه منعکس‌کننده جاه‌طلبی‌های امارات متحده عربی و جنبش تحول دیجیتال منطقه است زیرا ابتکاراتی مانند برنامه ملی برای کدنویسان و استراتژی متاورس دبی می‌تواند امارات را به خط مقدم جهانی اقتصاد دیجیتال نزدیک‌تر کند.

عمر العلما، وزیر دولت امارات در زمینه هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و اپلیکیشن‌های دورکاری درباره نمایشگاه جیتکس امسال گفت: جیتکس امسال بزرگ‌تر از همیشه است. این نمایشگاه دو میلیون فوت مربع با بیش از ۵ هزار غرفه‌دار از بیش از ۹۰ کشور جهان را پوشش می‌دهد که این نمایشگاه را واقعاً به بزرگترین نمایشگاه فناوری در جهان تبدیل می‌کند. امسال، دفتر من با جیتکس همکاری کرده است تا اطمینان حاصل کند که ما نه تنها فناوری را به نمایش می‌گذاریم، بلکه در واقع آن را توسعه می‌دهیم.

او همچنین در سخنرانی خود تاکید کرد که رویداد جهانی DevSlam یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای توسعه‌دهندگان در جهان است.

وی در پایان از تک تک افرادی که به مأموریت امارات ایمان داشته و از امارات حمایت کرده‌اند، تشکر کرد.

امسال ۵۲ درصد از غرفه‌داران برای اولین بار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و این نمایشگاه و امارات را به عنوان انتخاب اول خود برای بازاریابی خود انتخاب کرده‌اند.

برگزاری روز فناوری ایران در جیتکس ۲۰۲۲
همزمان با آغاز نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲، مراسم روز فناوری ایران نیز قرار است در این نمایشگاه برگزار شود.

این مراسم قرار است در روز دوشنبه ۱۸ مهر از ساعت ۱۴ لغایت ۱۷ در سالن اجتماعات B ابوظبی مرکز تجارت جهانی دبی با حضور مسئولان و شرکت‌های اماراتی و خارجی حاضر در جیتکس و با هدف توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شبکه‌سازی و انجام مذاکرات تجاری برگزار شود.
کد مطلب : 19644
https://aftana.ir/vdcdo90f.yt0no6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی