جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
رشد انفجاری به‌کارگیری سیستم عامل ویندوز ۱۱ مایکروسافت که طی چندماه گذشته مشاهده شده بود رو به آهستگی گذاشته‌است.
منبع : خبرگزاری ايسنا
رشد انفجاری به‌کارگیری سیستم عامل ویندوز ۱۱ مایکروسافت که طی چندماه گذشته مشاهده شده بود  رو به آهستگی گذاشته‌است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، جدیدترین گزارش شرکت اَد داپلکس، حاکی از آن است که رشد شمار کاربران ویندوز ۱۱ وضعیت یکنواختی پیدا کرده است و شاید لازم باشد مایکروسافت برای جذب کاربران جدید به‌روزرسانی‌های جدیدی را منتشر کنند یا قابلیت‌های بیشتری را به این سیستم عامل بیفزایند.

ویندوز ۱۱ در مارس ۲۰۲۲ فقط ۰.۱ درصد سهم بازار از سایر نسخه‌های ویندوز مایکروسافت گرفت و مجموعا ۱۹.۴ درصد سهم از بازار ویندوز داشت و ۰.۶ درصد هم مربوط به استفاده از ویندوز ۱۱ اینسایدر بود.

این آمار نشان می‌دهد با وجود تلاش مایکروسافت برای تشویق کاربران در ارتقا به ویندوز ۱۱، نسخه قبلی ویندوز همچنان جایگاه مستحکمی در میان بسیاری از مصرف‌کنندگان دارد.

از ۸۰ درصدی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، بیشترین استفاده مربوط به جدیدترین نسخه‌های به‌روزرسانی‌ شده بود. ویندوز ۱۰ N۲۱U (نیمه دوم سال ۲۰۲۱) که در نوامبر سال ۲۰۲۱ منتشر شد، ۲۸.۵ درصد سهم از کل بازار داشت و ویندوز ۱۰ M۲۱U (نیمه اول سال ۲۰۲۱) که در مارس سال ۲۰۲۱ منتشر شد، ۲۶.۵ درصد سهم داشت. حدود ۲۵ درصد سهم باقی‌مانده مربوط به نسخه‌های قدیمی‌تر بود. مایکروسافت همچنان باید اقداماتی انجام دهد تا شمار زیادی از کاربران به جدیدترین نسخه‌ها ارتقا پیدا کنند.

اَد داپلکس، آمارش را از ۵۰۰۰ اپلیکیشن ویندوز استور تهیه کرد که ممکن است منعکس‌کننده کل بازار نباشد اما به نظر می‌رسد این آمار با یافته‌های اخیر مایکروسافت همخوانی داشته باشند. این شرکت نرم‌افزاری اخیرا اعلام کرد ۱.۴ میلیارد دستگاه با ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ کار می‌کنند.

بر اساس گزارش وب‌سایت تِک رادار، طبق یافته‌های تحقیقات اخیر، یک‌سوم لپ‌تاپ‌ها یا رایانه‌های رومیزی سازمانی، حداقل شرایط لازم برای اجرای ویندوز ۱۱ را ندارند.
کد مطلب : 18934
https://aftana.ir/vdceeo8z.jh8vxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی