پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
جالب است ۰
در نخستین روز از شروع بخش Future stars نمایشگاه جیتکس۲۰۲۰، پنج طرح ایرانی در یکی از بخش‌های این رویداد رقابت خود را آغاز کردند.
در نخستین روز از شروع بخش Future stars نمایشگاه جیتکس۲۰۲۰، پنج طرح ایرانی در یکی از بخش‌های این رویداد رقابت خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه (جیتکس) از دیروز آغاز شد و در بخش Future Stars چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه 20 شرکت دانش بنیان ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی توانمندی‌های خود را به بازدیدکنندگان این نمایشگاه معرفی می‌کنند.

با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، اطلاعات ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی منتخب برای حضور در نمایشگاه جیتکس از سه ماه قبل از شروع نمایشگاه توسط کارن کراد بر روی سامانه جیتکس ثبت شد و فرصت حضور این تیم‌ها در بخش Investor lunch و Super nova challenge فراهم شد.

برای شرکت در این رقابت، اطلاعات شرکت‌ها، pitch deck، کاتالوگ، ویدئو معرفی و سایر اطلاعات شرکت و سرمایه موردنیاز هر طرح، مورد سوال قرار گرفت. برای حضور در بخش Super nova challenge ۲۵۰ شرکت ثبت‌نام کردند که درنهایت ۷۰ طرح برای راه‌یابی به مرحله نیمه نهایی انتخاب شدند. ۵ شرکت ایرانی نیز جزء راه‌یافتگان به مرحله نیمه‌نهایی هستند.

در ادامه این رقابت ۷۰ طرح در روزهای یکشنبه و دوشنبه به ارائه طرح‌های خود برای داوران پرداخته و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و از بین این طرح‌ها ۱۰ تیم برتر به مرحله فینال صعود کرده و به رقابت می‌پردازند.

اولین تیم ارائه‌دهنده ایرانی در این بخش، استارتاپ ‌«باینو» است که به‌صورت آنلاین به ارائه برای داوران پرداخت. «روبوکیدرز» هم به‌عنوان دومین تیم ایرانی، فعالیت و خدمات خود را به‌صورت حضوری برای داوران تشریح کرد. در ادامه این بخش سه طرح دیگر نیز به‌صورت حضوری به معرفی طرح‌هایشان می‌پردازند. ارائه نهایی ۱۰ تیم برگزیده روز سه‌شنبه انجام می‌شود و درنهایت سه طرح به عنوان برنده نهایی این بخش اعلام می‌شود. جایزه تیم اول ۱۵ هزار دلار و تیم‌های دوم و سوم ۱۰ هزار دلار تعیین شده است.

شایان ذکر است که جلسات تیم‌های ایرانی در Investor lunch نیز آغاز شده و هر طرح می‌تواند به حدود ۱۰۰ شرکت سرمایه‌گذاری درخواست جلسه دهد. همچنین جلسات و مذاکراتی هم بین شرکت‌های ایرانی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی در پاد  ایران صورت گرفته که منجر به معرفی طرح‌های نوآورانه ایران و ایجاد ارتباط با سرمایه‌گذاران بین‌المللی شده است.
کد مطلب : 17301
https://aftana.ir/vdcb8fb8.rhbzgpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی