جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
استارتاپ‌های ایرانی در نمایشگاه فناوری اطلاعات جیتکس، ایده‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی به نمایش گذاشته‌اند.
منبع : خبرگزاری مهر
استارتاپ‌های ایرانی در نمایشگاه فناوری اطلاعات جیتکس، ایده‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، ۲۳ استارتاپ ایرانی در سالن استارتاپ‌های نمایشگاه جیتکس، ایده و دستاوردهای خود را در حوزه فناوری اطلاعات به نمایش گذاشتند و درصدد جذب شتاب‌دهنده، سرمایه‌گذار و حمایت مشاوران هستند. در میان ایده‌های استارتاپی عرضه شده، طرح‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بومی، رونق بیشتری دارند.

یکی از استارتاپ‌های ایرانی شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس مشابه اینستاگرام را طراحی کرده با این تفاوت که تلفیقی با فروشگاه آنلاین است. کاربر امکان اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو تا ۲۰ مگابایت آپلود را دارد و با تلفیق با فروشگاه های آنلاین، این امکان را نیز فراهم می‌کند که کاربر خرید آنلاین هم داشته‌باشد. نسخه اندروید و IOS این پیام‌رسان هم‌اکنون در دسترس است.

شبکه اجتماعی و پیام‌رسان ویژه طرفداران فوتبال نیز به نوعی مکانی برای هواداری طرفداران فوتبال محسوب می‌شود که از طریق این شبکه اجتماعی، تیم موردنظر خود را انتخاب کرده و به هواداری تیم محبوب خود می‌پردازند. نسخه اندروید و IOS این پیام‌رسان هم‌اکنون در دسترس است. مکانیزم هوشمندی برای ممیزی محتوا در این شبکه اجتماعی نیز درنظر گرفته شده‌است تا کاربران آن مطابق با شئونات مدنظر به هواداری تیم‌ها پرداخته و محتوای نامناسب منتشر نکنند.

پلتفرم آنلاین عرضه و فروش آثار هنری نیز از دیگر طرح‌های ارائه شده از سوی استارتاپ‌های ایرانی در نمایشگاه جیتکس است. این سامانه به عنوان بازار آنلاین فروش آثار هنری، این امکان را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند که به ۲۲ هزار اثر هنری از ۶ هزار هنرمند ایرانی و خارجی دست پیدا کنند. امکان خرید این آثار که در حوزه‌های نقاشی، خوشنویسی، خط و مجسمه وجود دارد. تاکنون نیز ۲ هزار هنرمند در این سامانه تایید هویت شده‌اند. طراحی این پلتفرم با هدف تبدیل شدن به دانش‌نامه هنری صورت گرفته و در نمایشگاه جیتکس درصدد انعقاد قرارداد با کشورهای منطقه برای ایجاد تبادلات مالی هستیم.

شایان ذکر است جیتکس که از ۲۲ مهرماه آغاز شده و به مدت ۵ روز در دوبی برگزار می‌شود.
کد مطلب : 14609
https://aftana.ir/vdcjhmev.uqexyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی