جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
مرکز آپا دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد

ضرورت تشکیل گروه‌های واکنش هماهنگ در مراکز داده

مرکز آپا دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد: با توجه به حمله سایبری اخیر، تشکیل گروه‌های «واکنش هماهنگ رخداد» در همه سازمان‌های بزرگ، مراکز داده و زیرساخت در کشور ضروری است.
منبع : خبرگزاری ايرنا
مرکز آپا دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد: با توجه به حمله سایبری اخیر، تشکیل گروه‌های «واکنش هماهنگ رخداد» در همه سازمان‌های بزرگ، مراکز داده و زیرساخت در کشور ضروری است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان که فعالیت خود را در زمینه ارائه سرویس مدیریت حوادث امنیتی و آسیب‌پذیری‌های شبکه از سال ۱۳۸۶ در این دانشگاه آغاز کرده‌است، اعلام کرد: حمله سایبری اخیر، هشداری برای کارشناسان امنیت اطلاعات و مراکز داده و زیرساخت‌های آن است تا برای تشکیل گروه‌های واکنش سریع، هماهنگ و جلوگیری از وقوع چنین رخدادهایی اقدام کنند.

گروه واکنش هماهنگ رخداد (CERT) علاوه بر پاسخگویی به همه رخدادهای صورت‌گرفته در فضای تولید و تبادل اطلاعات یک سازمان، وظیفه هماهنگی با مرکز مدیریت، امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای و کمک‌رسانی در جهت افزایش سرعت تشخیص، تحلیل، کاهش اثر و رفع یا جلوگیری از گسترش رخدادهای احتمالی را برعهده دارد.

به گفته کارشناسان، این رخداد همچنین به متولیان مراکز داده کشور گوشزد کرد تا نسبت به رصد سیستم اطلاع‌رسانی اقدام و هشدارهای داده شده توسط شرکت‌ها و مراکز مختلف امنیت اطلاعات، توجه و دقت بیشتری داشته‌باشند.

مرکز آپا دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: هم‌اکنون مشکلی درباره حمله سایبری اخیر وجود ندارد و بسیاری از شرکت‌ها و مراکز داده کشور نسبت به رفع آسیب و حفره امنیتی شناسایی شده در تجهیزات سیسکو اقدام کرده‌اند.

شامگاه جمعه هفدهم فروردین‌ماه برخی از سرویس‌ها و وب‌سایت‌های مهم کشور به‌دلیل بروز مشکل در مراکز داده از دسترس خارج شدند. دلیل این حمله سایبری وجود حفره امنیتی و آسیب‌پذیری تجهیز سیسکو اعلام شد. سیسکو (Cisco)، یک شرکت آمریکایی تولیدکننده تجهیزات مربوط به شبکه (Network) و ارتباطات است.
کد مطلب : 13900
https://aftana.ir/vdccxoqs.2bq1x8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی