جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
جالب است ۰
نیک‌نفس درباره نفوذ سایبری به مراکز داده گفت

نشت اطلاعاتی نداشته‌ایم

رئیس مرکز تشخیص سایبری درباره حمله سایبری به مراکز داده کشور گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه نشت اطلاعاتی رخ نداده‌است و اختلالات تا حد زیادی رفع شده‌است.
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس مرکز تشخیص سایبری درباره حمله سایبری به مراکز داده کشور گفت: در حال‌ حاضر هیچ‌گونه نشت اطلاعاتی رخ نداده‌است و اختلالات تا حد زیادی رفع شده‌است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، سرهنگ علی نیک‌نفس، رئیس مرکز تشخیص سایبری، درخصوص حمله اینترنتی که مرکز ماهر اعلام کرده‌بود، گفت: این حمله سایبری ناشی از آسیب‌پذیری در قابلیت پیکره‌بندی از راه دور تجهیزات سیسکو بوده‌است.

وی اظهار کرد: اطلاعات و جزییات فنی مربوط به رفع این آسیب‌پذیری از ۱۰ روز قبل توسط این شرکت اعلام شده‌بود در سایت پلیس فتا و مرکز ماهر وجود دارد. مشکل ایجادشده صرفا با رخ دادن روترها و سوئیچ‌های سیسکو در شبکه بوده‌است و طبیعی است کندی و قطع ارتباطات اینترنت را برای کاربران شرکت‌ها در پی داشته‌باشد، اما هیچ نوع دسترسی به اطلاعات و نشت اطلاعات رخ نداده‌است.

نیک‌نفس با تاکید بر اینکه بنابراین جای نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: اما شرکت‌هایی که از این نوع تجهیزات استفاده می‌کنند در بستر شبکه باید به‌سرعت اقدام به رفع آسیب‌پذیری کنند که برای غیرفعال‌سازی و بستن پورت TCP4786 در سایت پلیس فتا کامل توضیح داده شده‌است.

رئیس مرکز تشخیص سایبری ادامه داد: اختلال تا حد زیادی روی سرویس‌دهنده‌های اصلی کشور برطرف شده‌است، اما برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها با آغاز ساعت کاری اول هفته متوجه اختلال خواهندشد که باید برای رفع آسیب‌پذیری آن اقدام کنند.
کد مطلب : 13888
https://aftana.ir/vdch66nz.23nx6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی