پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
جالب است ۰
به گفته مدیر ریسک و امنیت اطلاعات شرکت خدمات انفورماتیک با وجود تحولات تکنولوژی باید زیرساخت‌های فنی امنیتی لازم در اتصال به نظام بانکی بین‌الملل شناسایی و ایجاد شوند.
منبع : ویژه‌نامه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت شرکت خدمات انفورماتیک

به گفته مدیر ریسک و امنیت اطلاعات شرکت خدمات انفورماتیک با وجود تحولات تکنولوژی باید زیرساخت‌های  فنی امنیتی لازم در اتصال به نظام بانکی بین‌الملل شناسایی و ایجاد شوند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به گفته نوش‌آفرین مؤمن واقفی، مدیر ریسک و امنیت اطلاعات شرکت خدمات انفورماتیک، پیش‌بینی شده‌است که هزینه جهانی جرایم سایبری تا سال ۲۰۱۹ به ۲تریلیون دلار برسد. همچنین طبق آمار نشت و افشای اطلاعات در سال ۲۰۱۶، هزینه متوسط هر رخداد نشت اطلاعات در آمریکا، ۷ میلیون دلار گزارش شده‌است. 

واقفی قرارگرفتن در جریان اخبار روز امنیت، اطلاع از آخرین روندهای امنیت و هشیاربودن نسبت به فاکتورهای متغیر تهدیدات را  یک ضرورت دانست و گفت: چرخه امنیت با ارزیابی امنیت و تعیین وضع موجود آغاز می‌شود و با طراحی مکانیزم‌ها و کنترل‌ها، سیاست‌ها و رویه‌ها، نظارت و ممیزی و اصلاح موارد عدم انطباق و درنهایت استفاده از مکانیزم‌های بازخورد برای اصلاح سیاست‌های موجود ادامه می‌یابد. این امر یک فرایند بهبود مستمر است. 

وی افزود: اولین ریسک در نظام بانکی این است که مسئولیت‌ها در حاکمیت و مدیریت امنیت نظام بانکی در هر سطح به عهده چه کسی است. تغییر سریع انتظارات و اولویت مشتریان در استفاده از تکنولوژی‌ها از دیگر چالش‌ها محسوب می‌شود. در این موارد، تامین امنیت هم‌زمان با ظهور تکنولوژی‌های جدید و برآورده کردن انتظارات مشتریان بسیار ضروری است. 

واقفی اظهار داشت: درآستانه تحولات پیش رو و تدوین نقشه راه باید شناسایی حوزه‌های جدید رگولاتوری نظام بانکی مورد توجه قرار گیرد. تدوین ره‌نگاشت و برنامه اجرایی در این حوزه و انجام اقدامات لازم در حوزه استانداردسازی و ارتقای امنیت و ایجاد زیرساخت‌های ارزیابی و ممیزی امنیت در صنعت بانکی در کشور مدنظر قرار گیرد و زیرساخت‌های فنی امنیتی لازم در اتصال به نظام بانکی بین‌الملل شناسایی و ایجاد شود. 

کد مطلب : 12170
https://aftana.ir/vdcaw6n6.49nu015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی