کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشریح اقدامات و فعالیت‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در سال جاری

تلاش برای ارتباط روزافزون با شرکت‌های آی‌تی معتبر دنیا

1 ارديبهشت 1395 ساعت 9:00

در نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ابراز امیدواری شد که در فضای پسابرجام حضور ایران در عرصه‌های بین‌المللی و ورود شرکت‌های خارجی به کشور تسهیل شود.


در نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ابراز امیدواری شد که در فضای پسابرجام حضور ایران در عرصه‌های بین‌المللی و ورود شرکت‌های خارجی به کشور تسهیل شود.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای روز سه‌شنبه 31 فرردین‌ماه به‌منظور تشریح اقدامات و فعالیت‌های جدید سازمان برگزار شد و طی آن ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به همراه باقر بحری، نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، آزاد معروفی، خزانه‌دار سازمان نظام صنفی رایان‌ ای تهران و عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و اصغر رضانژاد عضو هیئت مدیره و دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران به پرسش‌های خبرنگاران درخصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های جدید سازمان با موضوعاتی همچون پروژه تجهیز واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه فروش ، برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال۹۵ و توسعه روابط بین‌الملل سازمان، تلاش‌های سازمان درخصوص رتبه‌بندی شرکت‌های انفورماتیک و مشارکت مستمر سازمان در جلسات سیاست‌گذاری صنعت ICT پاسخ گفتند. 

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره سرانجام اجرای پروژه تجهیز واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه فروش گفت: جلسات و پیگیری‌های مداوم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درمورد شائبه انحصار در اجرای این پروژه ملی از طریق نهادهای ذی‌ربط باعث شد تا روند اجرای آن فارغ از هرگونه شائبه انحصار و با حفظ منافع تمام شرکت‌های بخش خصوصی در روال قانونی خود قرار بگیرد.

اصغر رضانژاد، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران نیز با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های اخیر سازمان درخصوص اجرای صحیح این طرح ملی گفت: براساس آیین‌نامه مصوب هیئت دولت، مشخصات سخت‌افزاری این پروژه باید توسط سازمان امور مالیاتی پیشنهاد شود و پس از تصویب توسط سه وزیر در سایت سازمان امور مالیاتی منتشر شود تا شرکت‌هایی که حائز شرایط سخت‌افزاری و البته مورد تایید سازمان ملی استاندارد طرح‌های پیشنهادی خود برای تامین تجهیزات مورد نظر را ارائه کنند. 

رضانژاد درخصوص فعالیت و مشارکت نمایندگان سازمان در جلسات کارشناسی این پروژه ادامه داد: نمایندگان سازمان در ۱۰ جلسه کارشناسی و بررسی تجهیز واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه که در سال اخیر برگزار شد، حضور و مشارکت فعال داشت که این موضوع باعث شد تا مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نظر این پروژه ملی نهایی شود. 

باقر بحری، نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و مسئول کمیسیون بین‌الملل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: فعالیت‌های قانونی سازمان برای دریافت مجوز برگزاری الکامپ همچون سال گذشته انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم ظرف یک هفته آینده این موضوع به‌صورت رسمی اعلام شود. 

بحری ضمن تشریح فعالیت‌های کمیسیون بین‌الملل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، به اقدامات اخیر سازمان در راستای توسعه روابط با کشورهای دیگر  و با اشاره به مذاکرات و تعاملات متعدد سازمان با تشکل‌های همتا و فعالان صنعت ICT در کشورهایی همچون ترکیه، ایرلند، مولداوی، فرانسه، بلغارستان ایتالیا و کانادا ادامه داد: با تلاش‌های مداوم سازمان در توسعه ارتباطات بین‌الملل از طریق مذاکره با کشورهای مختلف برای حضور موثر و مشارکت آنها در توسعه صنعت فاوای کشور، امسال قطعا شاهد فضای مثبت‌تری درنمایشگاه الکامپ خواهیم بود. 

سعادت در این خصوص اظهار داشت: درخصوص تعاملات سازمان با مولداوی و ایرلند باید این نکته را درنظر گرفت که این کشورها علی‌رغم ابعاد کوچک خود محل ثابت پایلوت پروژه‌های بزرگ صنعت فاوا در جهان هستند؛ برای مثال بخش عمده‌ای از تولیدات اروپایی بسیاری از صاحبان بزرگ صنایع انفورماتیک جهان همچون آمریکا در ایرلند اتفاق می‌افتد. اولویت سازمان این است که دست‌اندرکاران صنعت ICT جهان کجا و با چه مزیت‌هایی حضور دارند و چگونه می‌توانند به توسعه صنعت کشور ما کمک کنند. 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حضور نمایندگان و کارشناسان کمیسیون اینترنت و انتقال داده‌های سازمان در کمیته کاهش قیمت اینترنت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نمایندگان ما در این کمیته به‌دلیل اهمیت موضوع کاهش تعرفه‌های اینترنت در تمام ابعاد آن حضور دارند و موضوع را به‌دقت بررسی می‌کنند. 

ناصرعلی سعادت درخصوص اهمیت موضوع کاهش منطقی تعرفه‌های اینترنت گفت: قطعا کاهش قیمت منطقی اینترنت برای ارائه فراگیرتر سرویس‌های اینترنتی از سوی عرضه‌کنندگان به مصرف‌کنندگان ضروری است و تصور می‌کنم هرگونه کاهش قیمت منطقی باعث توسعه مقیاس بازار عرضه خواهد شد که این موضوع بدون شک به توسعه ملی منجر خواهد شد. 

به گفته سعادت، دسترسی مردم به اینترنت یکی از پارامترهای مهم توسعه اقتصادی کشور است و دولت به‌درستی پیگیر این کار است؛ سازمان همچنان در کنار وزارت ارتباطات آماده ارائه نظرات تخصصی خود در این زمینه است چراکه معتقد است کیفیت و قیمت با هم ارتقا می‌یابد. 

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تاکید کرد با شکل جدید ارائه مجوز شرکت‌های اینترنتی به صورت FCP و SERVCO از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قطعا کیفیت ارائه اینترنت در کشور هم سرو سامان خواهد یافت.


کد مطلب: 11054

آدرس مطلب :
https://www.aftana.ir/news/11054/تلاش-ارتباط-روزافزون-شرکت-های-آی-تی-معتبر-دنیا

افتانا
  https://www.aftana.ir