چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 24 Apr 2024
جالب است ۰
نشست خبری جمع‌بندی نمایشگاه الکامپ بیست‌ویکم در سازمان نصر کشور برگزار شد.

نشست خبری جمع‌بندی نمایشگاه الکامپ بیست‌ویکم در سازمان نصر کشور برگزار شد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، نشست خبری جمع‌بندی نمایشگاه الکامپ بیست‌و‌یکم با ارائه گزارشی از آخرین آمارهای برگزاری این نمایشگاه و بررسی انتظارات از الکامپ آینده و ارائه نتایج نظرسنجی‌های انجام شده برگزار شد.

دراین نشست ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، باقر بحری، سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ، رضا حیدری، عضو کمیته اجرایی و علی ابراهیم‌زاده، مجری برگزاری الکامپ سال جاری حضور داشتند.

سعادت در ابتدای نشست آمار نهایی شرکت‌کنندگان و بازدید‌کنندگان الکامپ را اعلام کرد و افزود: ۴۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه الکامپ امسال در فضایی بالغ بر ۲۳ هزار متر حضور داشتند که ۱۴۰۰ متر از این متراژ ارزی بود. همچنین تا پایان روز چهارم بیش از ۱۵۰ هزار نفر از نمایشگاه الکامپ بازدید کردند.

سعادت با اشاره به اینکه هدف ما افزایش متراژ نمایشگاه برای سال آینده است، گفت: امیدواریم سال آینده با اضافه شدن سالن‌های جدید به فضای نمایشگاهی شاهد وسعت گرفتن الکامپ باشیم هرچند این احتمال نیز وجود دارد که محل نمایشگاه دایمی به شهر آفتاب منتقل شود. 

وی افزود: دعوت از شرکت‌ها و هیئت‌های خارجی و برندهای معتبر از هم‌اکنون آغاز شده است. افزایش متراژ از الزامات تقویت ‌بخش بین‌المللی نمایشگاه الکامپ است و همین‌طور برای حضور پرتعداد بخش خصوصی نیز باید فضای بیشتری به الکامپ اختصاص دهیم.البته تحقق این خواسته منوط به فراهم شدن شرایط و مقدماتی از جمله اختصاص تمامی فضای نمایشگاه به الکامپ است تا بخش بین‌المللی حضور پررنگی داشته باشد.

سعادت در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال تغییر زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال آینده گفت: تقویم نمایشگاه‌ها برای دو سال آینده بسته شده است. این از یک لحاظ باعث خوشحالی است، تکلیف الکامپ از هم‌اکنون مشخص است؛ اما برنامه‌ریزی برای بخش بین‌الملل و شرکت‌های خارجی برای سال آینده ما را ملزم می‌کند تا زمان نمایشگاه الکامپ را تغییر ندهیم. هرچند علاقه‌مند هستیم این نمایشگاه در مهرماه و در شرایط جوی و آب و هوایی بهتری برگزار شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه تا دو سال آینده تقویم نمایشگاهی مشخص شده است، می‌توانیم برای سه سال آینده یعنی الکامپ بیست‌و‌چهارم پیش از نهایی شدن تقویم نمایشگاهی برای تغییر زمان برگزاری نمایشگاه مذاکره کنیم.

سعادت با اشاره به فرآیند انتخاب مجری نمایشگاه الکامپ بیست‌و‌یکم، گفت: طی نامه‌ای که در ابتدا برای سازمان توسعه تجارت ارسال شد ابتدا صدور مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ برای سه سال به نام سازمان را درخواست کردیم سپس پیرو این نامه شرکت راهکار تجارت مدیریت کوشا را به‌عنوان مجری به شرکت سهامی نمایشگاه‌ها معرفی کردیم. اکنون که نزدیک به یک‌ماه از برگزاری الکامپ بیست‌و‌یکم می‌گذرد عملکرد مجری را می‌توان رضایت‌بخش ارزیابی کرد و قصد ادامه همکاری داریم.

سعادت درباره استقبال اندک بازدیدکنندگان از سالن دولت الکترونیکی گفت: طبق قوانین بالادستی کشور مانند سند اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی دولت باید کوچک‌تر شود و دخالت در امور اجرایی را به حداقل برساند و کارها را به بخش خصوصی واگذار کند. سالن دولت الکترونیکی در الکامپ برپا می‌شود تا برای دولت به‌عنوان کارفرما فرصتی را فراهم کنیم تا خواسته‌هایش را مطرح کند و با بخش خصوصی به‌عنوان پیمانکار ارتباط بگیرد.  مخاطب سالن دولت و خدمات دولت الکترونیک خاص است. نباید انتظار داشته باشیم که مصرف‌کننده نهایی به این غرفه رفت‌وآمد داشته باشد. این فضایی برای برگزاری جلسات و شناسایی ظرفیت‌های طرفین است. 

بیست‌ویکمین نمایشگاه الکامپ از 23 تا 26‌ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

کد مطلب : 10657
https://aftana.ir/vdciyqaz.t1auw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی