پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
جالب است ۰
بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ روز پنج‌شنبه در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران به کار خود پایان داد.

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ روز پنج‌شنبه، 26‌آذرماه 94 در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران به کار خود پایان داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم اختتامیه نمایشگاه الکامپ به شرکت‌ها ICT توصیه کرد از پلتفرم شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت حمایت‌های متنوع بهره گیرند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: فضای مجازی در چند سال گذشته به‌طور عجیب و غریبی در زندگی ما نقش‌آفرینی کرده و از افراد سه ساله تا  ۸۰ ساله، بدون توجه به سطح تحصیلات و طبقه اجتماعی در این فضا حضور دارند و به همین دلیل فرصت عالی برای اشتغال‌زایی در این حوزه فراهم است. 

وی گفت: ما یکی از بهترین نیروهای انسانی دنیا را داریم و در تولید مهندس پنجمین کشور دنیا هستیم، به طوری که به اندازی کشور امریکا، یعنی سالی ۲۵۰ هزار مهندس از دانشگاه‌های ما فارغ‌التحصیل می‌شوند که بخش عمده‌ای از آنها می‌توانند در صنعت ICT مشغول به کار شوند. 

ستاری گفت: از سوی دیگر فاوا هزینه‌های زندگی را بسیار پایین آورده و تجارت الکترونیکی در کشور ما بازاری هشت هزار میلیاردی دارد. تمامی این موارد سبب جذابیت فراوان حوزه ICT است. 

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تاکید کرد: البته برخی نگرش‌ها و رفتارها را باید تغییر دهیم. برای مثال کمیته مشترکی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای داخلی سازی تجهیزات ارتباطی کشور تشکیل داده‌ایم و به دنبال استفاده از فناوری‌های داخلی در این بخش هستیم.
وی با بیان این که پلتفرم شرکت‌های دانش بنیان برای حمایت از شرکت‌هایی مانند فعالان حوزه ICT درست شده است گفت: به همه فعالان این صنعت توصیه می‌کنم از این پلتفرم استفاده کنند چرا که نهایت کمک‌هایی که دولت می‌تواند ارایه دهد در این بخش وجود دارد. برای مثال معافیت‌های گمرکی و مالیاتی و وجود صندوق حمایتی با ۲۰۰ میلیون دلار بودجه از نمونه این کمک‌هاست. 

همچنین امیر حسین دوایی، معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ گفت: توسعه شرکت‌های IT مسیر متفاوتی نسبت به سایر صنایع دارد که اگر آن را درک نکنیم دچار اشتباه می‌شویم. 

دوایی با ذکر مثالی ادامه داد: در سالن ۱۸ الکامپ امسال که کسب و کارهای نوپا محصولات خود را عرضه کرده‌اند، متوجه شدم که اغلب این کسب و کارها از خدمات ضروری از جمله مشاوره بی‌بهره هستند. 

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به مدت زمان رسیدن به موفقیت در کسب و کارهای مختلف گفت: این که یک کسب و کار چقدر زمان نیاز دارد که از ایده به محصول موفق در بازار تبدیل شود، یکی از معیارهای تجاری است. این دوره در برخی حوزه‌ها ۵ سال و در برخی حوزه‌ها تا ۱۰ سال به طور می‌انجامد که به طور مشخص درباره شرکت‌های IT و به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه اپلیکیشن دو سال است. 

وی با اشاره به دیگر نیازهای شرکت‌های IT در مسیر توسعه گفت: نیاز به تجدید و به روز شدن در این کسب و کارها بالاست. برای مثال شرکت‌های IT در سال یک بار به آپگرید اساسی و چندین بار به به‌روزرسانی جزیی نیاز دارند که این سرعت بالای نیاز به تغییر، هزینه‌های زیادی را به آنها تحمیل می‌کند و به مجموعه بزرگی از فعالیت‌ها نیاز دارد که شاید در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار نوپا، به چشم نیامده باشد.

ناصر علی سعادت نیز در مراسم اختتامیه نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه آغاز دوباره‌ای برای الکامپ است تا به جایگاه ملی و بین‌المللی واقعی خود برسد و در این راه با حمایت شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به عنوان سازمانی مردم نهاد، برای نخستین بار دبیرخانه دایم نمایشگاه الکامپ را دایر کرده است. 

وی ادامه داد: سال جاری ۵۰۰ غرفه در ۲۳ هزار متر مربع در نمایشگاه الکامپ برپا شد که از این تعداد ۵۰ شرکت خارجی بودند. این موضوع را نیز باید تاکید کنم که تقاضا برای حضور در نمایشگاه بیش از ۳۰ هزار متر مربع بود. 

رئیس سازمان نصر کشور گفت: در نمایشگاه امسال چندین هیات خارجی به بازدید از نمایشگاه پرداخته و برای حضور در نمایشگاه سال آینده اعلام آمادگی کرده‌اند. از سوی دیگر با توجه به حل مساله هسته‌ای و برجام، فضای مورد تقاضا برای شرکت‌های خارجی برای الکامپ ۲۲ چند برابر خواهد بود. 

سعادت با بیان این که امسال ۸۰ شرکت نوپا به رایگان در نمایشگاه حضور یافتند وعده داد: سال آینده یک سالن کامل به این شرکت‌ها اختصاص خواهد یافت و امیدواریم پذیرای ۵۰۰ کسب و کار نوین فناورانه در نمایشگاه باشیم. 

وی با بیان این که در سه روز نخست نمایشگاه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از الکامپ بازدید کردند گفت: ما برای نمایشگاه سال آینده چند خواسته مشخص داریم. یکی این که نمایشگاه به جای آذرماه در مهر برپا شود چرا که فاوا از صنایع محوری کشور است و استقبال مردم از نمایشگاه بسیار زیاد است و همین امسال هم مردم در برف و آلودگی و ترافیک به نمایشگاه آمدند. 

سعادت گفت: خواسته دیگر ما این است که حداقل ۴۰ هزار متر مربع فضا به الکامپ اختصاص داده شود و همچنین ساعت بازدید از نمایشگاه تا ساعت ۱۹ باشد. 

وی با تشکر از دبیر شورای عالی فضای مجازی، وزیر و مدیران وزارت خانه و رییس شرکت سهامی نمایشگاه‌ها گفت: امسال کار بی‌نظیری در ستاد خبری انجام شد و بیش از ۱۰۰ رسانه داخلی و ۱۰ رسانه خارجی اخبار الکامپ را پوشش دادند. سعادت در پایان قول داد الکامپ سال آینده، بهترین نمایشگاه بین‌المللی ایران باشد.

کد مطلب : 10553
https://aftana.ir/vdcdsk0f.yt0zk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی