جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
الکامپ بیست‌ویکم افتتاح شد

الکامپ 2015، نشانی از برپا خاستن صنعت فاوا

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات، نمایشگاه الکامپ بیست‌ویکم را نشانه به‌پاخاستن و شتاب گرفتن صنعت ICT کشور دانست.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات، نمایشگاه الکامپ بیست‌ویکم را نشانه به‌پاخاستن و شتاب گرفتن صنعت ICT کشور دانست.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، نمایشگاه الکامپ بیست‌ویکم صبح امروز با حضور معاون وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی افتتاح شد. نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، در این مراسم با بیان این که فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، نقش مؤثری را تا کنون ایفا کرده است، گفت: برای برنامه ششم توسعه مطالعاتی انجام شد که براساس این مطالعات، رشد ۹ بخش استراتژیک کشور مورد بررسی قرار گرفت که از این میان بخش فناوری اطلاعات نوزده و چهاردهم درصد رشد داشته و این معادل چیزی برابر دو و نیم تا سه برار رشد است. 

وی افزود: رشد نوزده و چهاردهم درصد بخش فناوری اطلاعات نشان می‌دهد که برنامه‌ریزان توسعه ایران باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند تا این رشد به نوزده و شش دهم درصد ادامه داشته باشد. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما باید در سه حوزه کار حرفه‌ای انجام دهیم که می‌توان به افزایش ظرفیت مهارتی نیروی انسانی بازار، حمایت از شرکت‌های نوپا و ورود به بازار بین‌المللی و منطقه‌ای اشاره کرد. ما علاوه بر آن‌که باید ظرفیت‌ مهارتی نیروی انسانی بازار را ارتقا دهیم، باید بنگاه‌های بزرگ و متوسط را موظف کنیم تا در کنارشان یک اکوسیستمی را ایجاد کنند و به حمایت از شرکت‌های نوپا بپردازند. 

جهانگرد ادامه داد: صنعت IT کشور باید منطقه‌ای و جهانی رفتار کند و این رفتار باید به‌صورت ورود به بازار بین‌المللی، ارائه محصولات با کیفیت باشد. ما باید برای حفظ بازار، جهانی شویم و کیفیت محصولات‌مان را منطقه‌ای کنیم. دولت برای جهانی شدن صنعت IT کشور تسهیلاتی را فراهم خواهد کرد و همه تلاشمان را می‌کنیم تا مشکلات را احصا و درنهایت مرتفع شود. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: بیست ویکمین نمایشگاه الکامپ نشانه برپا خاستن و شتاب گرفتن صنعت ICT کشور است. همچنین طی مکاتباتی که با وزارت صنایع انجام داده‌ایم تا دو نمایشگاه الکامپ و تلکام را به صورت مشترک و در زمان معینی در سال آینده برگزار کنیم. 

در ادامه ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کشور، حدود ۱۱۲ تا ۱۱۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که باید طی ۵ سال برنامه در حوزه ICT سرمایه‌گذاری شود، اما هنوز برنامه دقیقی وجود ندارد که این مبلغ باید در کجا هزینه شود.پیش‌بینی شده که رشد ۱۹ درصدی در هر سال صورت گیرد و حدود ۷ الی۸ درصد نیز ایجاد اشتغال شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم فضای مجازی سالم، ایمن، اقتصادی و اشتغالزا را در کشور ایجاد کنیم و امیدواریم این نمایشگاه‌ها و توسعه و تقویت گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد مانند سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای و تقویت کارشناسی در سازمان‌های رگلاتوری از جمله مرکز ملی فضای مجازی شرایطی برای کشور ایجاد کنند که آنچه را در برنامه ششم برعهده حوزه ICT قرار داده شده و توقع رشدی بیشتر از سایر حوزه‌های اقتصادی از آن می‌شود را محقق کنیم. 

فیروزآبادی افزود: بعد از رفع تحریم‌ها بسیار حواس‌مان جمع باشد و به فعالان بخش خصوصی که در چارچوب یا خارج از چارچوب سازمان نظام صنفی رایانه‌ای فعالیت می‌کنند توصیه می‌کنیم که مثل یونان نباشیم که همین قدر ثروت و اپراتورهایی که در دوره تحریم فراهم کردیم تلاش کنیم و بدهیم به خارجی‌ها ببرند.خارجی‌ها اگر قرار است بیایند در ایران کار اقتصادی کنند، باید در حوزه خدمات و تولید محتوا به ما کمک کنند.اگر خارجی‌ها مرد این کار هستند، در حوزه صادراتی صنعتی در حوزه ICT که شاخص ایران بسیار بد است و رقمی حدود ۱۴ هزارم را دارد کمک کنند.
 
فیروزآبادی تصریح کرد: باید در سازمان‌های حکومتی و سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش کنیم که خارجی‌ها وارد بازار نابه‌سامانی نشوند. این بازار بسیار بکر است و نباید خارجی‌ها را بر سر سفره آماده هدایت کنیم. باید از آنها دعوت کنیم و سفره‌ای را تدارک ببینیم که مشکل ملی ما را حل کند و نگاه‌مان باید اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مستقل، به کارگیری جوانان، ایجاد اشتغال، تولید محتوا و تمام مسائلی باشد که هم دغدغه ماست و هم می‌توان از آن پول درآورد. 

همچنین ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) کشور در آیین گشایش بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ گفت: با وجود آن که بیست دوره از نمایشگاه الکامپ را پشت سر گذاشته‌ایم، این دوره شروعی تازه برای الکامپ است و این نمایشگاه راه خود را پیدا کرده است.سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور عملا فعالیت خود را در دوره جدید از ششم خداد آغاز کرد و یکی از نخستین اقدامات ما تلاش برای برعهده گرفتن برگزاری نمایشگاه الکامپ بود. 

وی به ارائه گزارشی از نمایشگاه الکامپ پرداخت و گفت: بیش از ۴۵۰ غرفه در نمایشگاه الکامپ حضور دارند که اگر شرکت‌های زیرمجموعه آنها را در نظر بگیریم، تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به بیش از ۵۰۰ عدد می‌رسد. از این میان ۵۰ شرکت و نماینده خارجی و ۴۰ دستگاه دولتی در سالن دولت الکترونیکی نیز در نمایشگاه حضور دارند. 

سعادت گفت: برای نخستین بار در طول نمایشگاه‌های صنایع مختلف، بیش از ۳۶۰ متر مربع به صورت رایگان در اختیار ۸۰ کسب و کار نوین فناورانه اختصاص یافته است و آنها در سالن ۱۸ گرد هم آمده‌اند. در تمام دنیا صنعت فاوا یکی از صنایعی است که بیشترین کسب و کار نوپا در آن وجود دارد و ایران هم از آن استثنا نیست و امیدواریم کارآفرینان جوان کشور از این فرصت استفاده کرده و دستاوردهای خود را در معرض نمایش سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بگذارند. 

رئیس سازمان نصر کشور با بیان این که با برپایی ستاد خبری، الکامپ میزبان بیش از ۱۰۰ رسانه داخلی و خارجی است گفت: دبیرخانه دائمی نمایشگاه الکامپ از امسال شکل گرفته و پس از اتمام نمایشگاه بلافاصله فعالیت برای برگزاری الکامپ ۲۲ آغاز خواهد شد. 

سعادت با بیان این که یکی از نمودهای پرداختن به بحث اقتصادی صنعت فاوا توجه به نمایشگاه است، گفت: الکامپ در مسیر خود قرار گرفته و امیدوارم بیش از ۲۰ دوره پیش به این نمایشگاه توجه شود. 

الکامپ بیست و یکم به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت فناوری اطلاعات کشور، توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده و از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای علاقه‌مندان این حوزه است.

کد مطلب : 10538
https://aftana.ir/vdcg7n9q.ak9zw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی